دانشگاه آزاد اسلامی، سد عدم ارتباط با صنعت را درهم شکسته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال گذشته، سد عدم ارتباط دانشگاه با صنعت و ایجاد دانشگاه کارآفرین را درهم شکسته است.

سعید قاضی مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر‌گذاری علمی دانشگاه آزاد در نظام آموزش عالی کشور اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است؛ این دانشگاه در عمر کوتاه خود توانسته است رشد خوبی را در نظام آموزش عالی کشور داشته باشد.

وی افزود: با روی کارآمدن مدیریت جدید در دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه رویکرد حل مسئله را در پیش گرفته است؛ همچنین تعامل بیشتر با جامعه و همراهی با مردم، جزو سیاست های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید است.

قاضی مغربی ادامه داد: امروز دانشگاه های جهان از آموزش محور بودن فاصله گرفته اند و به سمت کارآمدسازی علوم حرکت می کنند؛ موضوع اشتغال مهم ترین مسئله حال حاضر جامعه است و لذا دانشگاه وظیفه دارد برای این موضوع چاره اندیشی کند تا فارغ التحصیلان دغدغه اشتغال نداشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگارامام(ره) تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه های کشور مباحث درسی را به صورت آکادمیک به اشخاص آموزش می دهند؛ اما شخص پس از فارغ‌التحصیلی، نمی داند چگونه آموخته ها و پژوهش‌های خود را در صنعت و تولید به کارگیرد. به همین دلیل است که رؤسای کارخانه ها مهندسان و افراد تحصیل کرده را پس می زنند و آن ها را به کار نمی‌گیرند.

وی با بیان این که امروز دیوار عدم اعتماد میان دانشگاه و صنعت وجود دارد گفت: از اوایل انقلاب اسلامی تلاش هایی صورت گرفت که به نحوی، دیوار عدم اعتماد میان دانشگاه و صنعت از بین برود؛ اما این موضوع همچنان وجود دارد. اگر می خواهیم به سمت ایجاد دانشگاه کارآفرین حرکت کنیم، ابتدا باید درد مردم را بشناسیم و بر مبنای آن راهکار ارائه دهیم.

قاضی مغربی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال گذشته، سد عدم ارتباط دانشگاه با صنعت و ایجاد دانشگاه کارآفرین را شکست و به مسیر اصلی خود بازگشت؛ قطع به یقین دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در سال 1404 انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه باشد.

رئیس واحد یادگار امام(ره) تولید ثروت را یکی از وظایف اصلی دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاهی انتخاب اول داوطلبان می شود که از لحاظ فرهنگی، آموزشی و امکانات از بقیه دانشگاه‌ها جلوتر باشد؛ دانشگاه آزاد اسلامی طی سال‌های نه‌چندان دور به این نقطه خواهد رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009931

وب گردی

وب گردی