آمریکا به نام حقوق بشر، یاغی‌گری‌های خود را توجیه می‌کند

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: آمریکا با دستاویز قراردادن حقوق بشر به تفسیر خود، به یاغی‌گری و ظلم و ستم‌های خود در جهان وصله توجیهی و عوام پسند می‌چسباند.

میلاد عبدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه آمریکا اصلی‌ترین نقض کننده حقوق بشر است، گفت: دوازدهم تیر ماه سال ۱۳۶۷ بود که ناوگان آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آب‌های نیلگون خلیج فارس، پوچ و الکی بودن ادعا‌ی خودشان مبنی بر مدافع حقوق بشر بودن را اثبات کردند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اضافه کرد: حقوق ۲۹۰ از مسافران و خدمه هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران به شکل فجیع و به دور از خوی انسانی، وحشیانه نقض شد.
وی با اشاره به اینکه حقوق بشر از ابتدایی ترین حقوق هر فرد است، تصریح کرد: هر فرد به خاطر انسان بودن به طور فطری حقوقی دارد.

عبدی ادامه داد: آمریکا با خوانش و تفسیر به رای خود از حقوق بشر، این حقوق ذاتی انسان‌ها را دستمایه اقدامات امپریالیستی و استعماری خود در جهان قرار داده است تا به امیال غیر‌قانونی خود برسد.

این فعال دانشجویی به دستکاری معنای حقوق بشر توسط آمریکا اشاره و ابراز کرد: به نوعی آمریکا با دستاویز قرار دادن حقوق بشر به تفسیر خود، به یاغی‌گری و ظلم و ستم‌های خود در جهان وصله توجیهی و عوام پسند می‌چسباند در حالی که حنای آن‌ها دیگر رنگ ندارد چون بازی آن‌ها برای همگان رو شده است.
وی اذعان کرد: امروز جنایاتی که در منطقه خاورمیانه اتفاق می‌افتد، نمونه‌هایی از حقوق بشر آمریکایی است. ایجاد گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده، به خاک و خون کشیدن انسان‌های مظلوم و بی گناه در سوریه، عراق، فلسطین و یمن و غیره مثال‌هایی از این موضوع است.
عبدی افزود: همدستان آمریکا از جمله رژیم کودک‌کش صهیونیستی به شرارت خود در فلسطین ادامه می‌دهد و خون انسان‌های مظلوم را پایمال می‌کند، این موارد نقض فاحش حقوق بشر نیست؟ چرا صدای آمریکا در نمی‌آید؟ چون اسرائیل دست پرورده آمریکاست و در هماهنگی کامل هستند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز خاطر نشان کرد: متاسفانه سران برخی کشورهای خاورمیانه امثال عربستان سعودی که وهابی‌های خبیث سر کار هستند و آلت دست ایادی استکبار شده‌اند؛ از مشی انسانی فاصله گرفته و فاجعه انسانی در یمن به راه انداخته‌اند‌.

وی با اشاره به مهم‌ترین اصل کشور‌های اسلامی برای مقابله با جنایت‌های آمریکا بیان کرد: آگاهی‌بخشی، همگرایی و مقاومت می‌تواند در راستای همبستگی کشورهای اسلامی مقابل جنایت‌های آمریکا اثرگذار باشد.

عبدی بیان کرد: مقاومت در برابر طمع و ولع ایادی استکبار، استفاده از ابزار رسانه برای رسوایی آن‌ها و در معرض دید گذاشتن نیت‌های شومشان، وحدت مسلمانان و تمسک به آن از مؤلفه‌های مهم برای مقابله با جنایات و نقشه های شوم دشمنان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009932

وب گردی

وب گردی