نیمی از ۸۴۲ عضو جدید اسکار، زن هستند

نیمی از ۸۴۲ عضو جدید آکادمی علوم و هنرهای تصویری آکادمی اسکار را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از ورایتی، نیمی از ۸۴۲ عضو جدید آکادمی علوم و هنرهای تصویری آکادمی اسکار را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین ۲۹ درصد از تمام اعضای تشکیل دهنده آکادمی اسکار را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند. بنابر این آمار، آکادمی در طول ۴ سال درصد اعضای غیر سفیدپوست خود را دوبرابر کرده است.

در سال ۲۰۱۵ تعداد اعضای رنگین‌پوست آکادمی تنها ۸ درصد بود. در سال ۲۰۱۹ این آمار به ۱۶ درصد رسیده است. در حال حاضر تعداد کلی اعضای فعال آکادمی ۸ هزار و ۹۴۶ نفر است که از این میان ۸ هزار و ۷۳۳ نفر حائز شرایط رأی دادن در اسکار هستند. مجموع تمام اعضای آکادمی که شامل بازنشسته‌ها می‌شود، ۹ هزار و ۷۹۴ نفر است. البته میزان افزایش تعداد امسال نسبت به سال گذشته اُفت دارد. سال گذشته اعضای جدید دعوت شده ۹۲۸ نفر بودند و امسال این رقم ۸۴۲ نفر است.

«جان چو» کارگردان فیلم «آسیایی‌های ثروتمند دیوانه»، «وینستون دیوک» و «جما چان» هر دو هنرپیشه و «ریتش باترا» فیلمنامه‌نویس، «پارک یونگ سو» و «ریو ساکاگوچی» از جمله اعضای جدیدی هستند که امسال به آکادمی اسکار پیوسته‌اند.

۱۷ بازوی اصلی آکادمی نقش تعیین‌کننده و اصلی را در دعوت تعداد بیشتر زنان در حوزه‌های «کارگردانی»، «نویسندگی»، «مدیر تولید»، «چهره‌پردازی»، «طراحی لباس» و «هنرپیشگی» داشته‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1009935

وب گردی

وب گردی