ایجاد دانشکده صنایع چوب در دانشگاه آزاد همدان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: برای توسعه محصولات خاص استان، خصوصا در صنعت مبل و منبت که در شهرستان ملایر فعالیت ویژه‌ای دارند، بررسی‌‌هایی برای ایجاد دانشکده‌‌ای مرتبط با صنایع چوب انجام شده است.

مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی در جهت توسعه ارتباط با صنایع استان گفت: برای برقراری ارتباط بهتر با صنایع مختلف استان همدان و توسعه امور پژوهشی درصددیم تا یک دفتر تحقیقات در این واحد دانشگاهی ایجاد کنیم. برای توسعه محصولات خاص استان، خصوصا در صنعت مبل و منبت که در شهرستان ملایر فعالیت ویژه‌ای دارند بررسی‌‌هایی برای ایجاد دانشکده‌‌ای مرتبط با صنایع چوب انجام شده است.

وی درباره فعالیت‌‌‌‌‌‌های پژوهشی در واحد همدان افزود: فعالیت‌‌های پژوهشی در این واحد دانشگاهی به طور گسترده‌‌ای در جریان بوده و یکی از مهم‌‌ترین دستاوردهای ما ساخت کیت تشخیص سرطان توسط دانشجوی دکتری این واحد دانشگاهی است که در مرحله تولید قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: مهم‌‌ترین صنایع استان همدان در حوزه کشاورزی و سفال است که محصولاتی چون گردو و سیر از جمله شاخص‌‌ترین تولیدات کشاورزی این استان به شمار می‌روند. صنایع متعدد و پراکنده دیگری هم داریم که درصدد توسعه ارتباط دانشگاه آزاد همدان با صنایع حاضر در استان هستیم.

قائمی درباره فعالیت‌‌‌‌‌های دانشگاه آزاد همدان در توسعه صنعت کشاورزی یادآور شد: با توجه به قابلیتی که در زمینه کشاورزی استان همدان وجود دارد درصددیم رشته مهندسی کشاورزی را در واحدهای دانشگاهی سطح استان ایجاد کنیم. در حال حاضر، رشته‌‌های مرتبطی چون صنایع غذایی در این استان وجود دارد. بدون تردید رشته‌هایی که مورد نیاز ما در استان باشد جزو اولویت‌‌ها در ایجاد رشته‌‌های جدید است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، زمین‌های مختلف کشاورزی در واحدهای تویسرکان و رزن داریم که در این مزارع گندم تولید شده و به تجاری‌سازی رسیده است که منجر به یک درآمدزایی برای دانشگاه می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان درباره ایجاد مدارس مهارتی در واحدهای دانشگاهی این استان متذکر شد: با توجه به اهمیتی که مهارت‌آموزی همراه با تحصیل برای تربیت فارغ التحصیلان کارآمد دارد؛ در صددیم تا ضمن ایجاد مدارس مهارتی در سطح استان، دوره‌‌های مهارتی در رشته‌های مختلف برگزار کنیم. بر مبنای ظرفیت موجود در استان همدان، در حال بررسی حوزه کشاورزی، سفال و عمران برای ایجاد مدارس مهارتی و تربیت دانشجویانی با مهارت هستیم تا بعد از پایان تحصیلات، تنها یک مدرک دانشگاهی نداشته باشند و بتوانند کارآفرین بوده یا به سرعت جذب بازار کار شوند.

قائمی درباره ماموریت دانشگاه آزاد همدان در طرح پایش تصریح کرد: در طرح پایش، ماموریت دانشگاه آزاد همدان در حوزه پزشکی مربوط به گیاهان دارویی و بیماری‌‌های مشترک انسان و دام تعیین شده تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی مربوط به این حوزه، موضوع پایان‌نامه خود را بر این مبنا قرار داده و بتوانند چالش‌های موجود در این زمینه را حل کنند. در حوزه‌های غیرپزشکی هم هنوز موضوعی تعیین نشده؛ اما پیشنهاد ما در حوزه مباحث معماری و عمران بوده که در مراحل بررسی است.

وی در پایان درباره دستاوردهای طرح پایش یادآور شد: هدفمند‌شدن پژوهش‌ها، توجه به نیازهای منطقه‌‌ای و حل مسائل و چالش‌‌های موجود در کشور، مهم‌ترین دستاورد این طرح است که انقلاب بزرگ دانشگاه آزاد در حوزه امور پژوهشی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009944

وب گردی

وب گردی