پیشرفت یک جامعه در گروی حرکت در مسیر تعالی علوم انسانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خورستان گفت: پیشرفت و تعالی یک جامعه در گروی حرکت در مسیر تعالی علوم انسانی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اهواز، حجت الاسلام براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز با مهم خواندن جایگاه علوم انسانی گفت: پیشرفت و تعالی یک جامعه در گرو حرکت در مسیر تعالی علوم انسانی است.

حجت الاسلام براتی با بیان اینکه این علوم با محوریت انسان و انسان شناسی در تمام زندگی فرد جریان دارد، افزود: فردی که از ابتدایی ترین تا مصداقی ترین و کاربردی ترین دانش های علوم انسانی استفاده می کند، فردی اخلاق گرا است و این چنین افراد برای جامعه موثر هستند.

وی ادامه داد: در جامعه ای که اخلاق ملاک و معیار زندگی افراد است ملاک های فردی و اجتماعی یک زندگی ایده آل از ناهنجاری های اجتماعی پیشی گرفته و اینجاست که شاهد و نظاره گر اولین ثمره پرداختن به علوم انسانی که همان مسائل اخلاقی است، خواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در پایان به نقش علوم انسانی در توسعه کشور و نیاز به آنها در آینده اشاره کرد و گفت: اگر خواهان پیشرفت هستیم باید علوم انسانی در سند چشم انداز دیده و لحاظ شود چرا که برای نسل های بعد هم به آنها نیازمندیم و دانشگاه آزاد اسلامی هم با اقتدار قدم هایی خوبی برداشته و بزودی شاهد ثمرات آن خواهیم بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1009946

وب گردی

وب گردی