کلینیک کسب‌و‌کار؛ کلید طلایی حرفه‌ای شدن

دانشگاه‌ها به محیطی در خود نیاز دارند تا علاوه بر آموزش به دانشجویان، حرفه‌ای شدن را نیز به آنها بیاموزند. کلینیک کسب‌و‌کار در برخی از دانشگاه‌ها این رسالت را برعهده گرفته‌ است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با پیشرفت هایی که امروزه در زمینه علم به‌وجود آمده است فارغ‌التحصیلانی در کسب‌و‌کار موفق هستند که در جهت این جریان شنا کنند و در این بین افراد دارای حرفه حرف اول را خواهند زد. برخی از افراد نحوه به‌دست آوردن این حرفه را نمی دانند یا بعضا برای آن تلاشی بی‌نتیجه می‌کنند.

دانشگاه ها نقش پررنگی در این زمینه ایفا می‌کنند. هر فرد به عنوان دانشجو به دنبال دانشگاهی می‌گردد که بتواند در آنجا علاوه بر علم آموزی از تجارب افراد حرفه‌ای در زمینه کسب و کار استفاده کند. این اتفاق هم برای دانشگاه و هم برای دانشجو برگ برنده ای به‌حساب می‌آید.

کلینیک‌های کسب‌و‌کار دانشگاه کاتالوگی پر از مزایای مختلف را برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد که به دنبال ارتقای رزومه کاری خود هستند ارائه می‌دهند.

کلینیک کسب‌و‌کار چیست؟

این تسهیلات اغلب توسط کارکنان دانشگاه‌های کسب و کار یا مدرسه حقوق مدیریت می‌شود و دانشجویان را قادر می‌‌کند تا ایده‌های خود را به ساختار تجارتی تبدیل کنند. این نوع کلینیک‌ها در راستای ارائه مشاوره ارزشمند و دانش گام‌به‌گام با بهره گیری از استعدادهای کارآفرینی، سرمایه گذاری می‌کنند.

این کلینیک‌های دانشگاهی نه تنها باعث به‌وجود آمدن مراکز کارآفرینی دانشجویی می‌شود، بلکه باعث به‌وجود آمدن کسب‌و‌کارهای کوچک محلی، سرمایه گذاری اجتماعی، بازرگانان مجرب و استارت‌آپ‌های با خدمات حرفه‌ای خواهد شد.

مزیت بیرونی

U2B به تازگی از دید بنگاه‌های کوچک و متوسط، گزارش‌هایی در مورد اختراعات و پروژه‌های نوین که دانشگاه‌ها در تولید آن همکاری داشته‌اند را منتشر کرده است.

یک کسب و کار برای شروع باید کلینیکی را که برای نیازهای آن ها مناسب است، شناسایی کند و سپس برنامه کاربردی خود را به دانشگاه مربوطه ارسال کند. بسته به دانشگاه، آنها می توانند با تکمیل فرم آنلاین و یا با صحبت مستقیم با یک اپراتور از کلینیک، این کار را انجام دهند.

بنابراین کسب و کارهای بیرون از دانشگاه از مزیت وجود چنین کلینیک‌هایی بهره‌مند می‌شوند که می‌تواند برای دانشجویان این دانشگاه‌ها نیز مثمر‌ثمر باشد.

گزارش U2B توضیح می دهد اگر یک کسب و کار به تجربیات کلینیک احتیاج داشته باشد (با تصمیم دانشگاه) تیمی از دانشجویان به عنوان مشاور به آن شرکت اختصاص خواهد یافت.

این تیم در طول نشست ها، بازدید از محل کسب و کار و همچنین انجام تحقیقات اولیه و ثانویه از طرف مشتری به طور مستقیم با کلینیک ارتباط برقرار می کند. دانشجویان بعد از اینکار توصیه هایی را در قالب یک گزارش به مشتری ارائه می‌دهند.

مزیت‌های بیرونی

دانشجویان کسب و کار دانشگاه این شانس را خواهند داشت تا از طریق ارتباطات کلینیک کسب و کار به مشاوران شرکت تبدیل شوند که برای آن ها مزایای حرفه‌ای فراوانی خواهد داشت.

بنابراین به‌جای جست‌و‌جو برای پیدا کردن محل کار و کارآموزی در خارج از دانشگاه می‌توانند از کسب و کارهایی که به طور مستقیم به دانشگاه می‌آیند بهره ببرند و از دیدگاه‌های تازه و زوایای کسب و کار بیرون استفاده کنند.

دانشجویان با دانش‌هایی که از کلینیک‌های کسب و کار به دست می‌آورند؛ در مواجهه با چالش‌های کسب و کار در دنیای واقعی و برخورد با آنها موفق‌تر عمل خواهند کرد.

نتیجه‌گیری

شاید وجود همین کلینیک های کسب و کار برای دانشجویان فرصتی باشد تا بعد از فارغ التحصیلی به یک کار تمام وقت دست پیدا کنند. دانشجو با استفاده از افزودن ارتباطات و تجربیات به‌دست آورده در کلینیک کسب و کار به شبکه حرفه‌ای خود می توانند به بنگاه های کوچک و متوسط محلی تبدیل شوند. این افراد به همه کارگاه‌های آموزشی و تمام رویدادهای دانشگاه دسترسی خواهند داشت.

وجود کلینیک علاوه بر دانشگاه برای کسب‌و‌کارها نیز مفید است تا از تجربیات و مشاوران این بخش‌ها استفاده کنند.

دانشگاه‌های هوشمند با ارائه چنین طرحی می توانند دانشجویان زیادی را به خود جذب کنند و از طرف دیگر به آن ها این اطمینان را بدهند که به عنوان فردی حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند. تربیت جامعه‌ای حرفه‌ای برای یک کشور مزایای بسیاری خواهد داشت.

با این کلینیک‌ها حتی دوره کارآموزی دانشجو هم داخل دانشگاه برگزار می شود که همین امر یک پیروزی برای دانشجویان، بنگاه‌های کسب‌و‌کار کوچک و همچنین برای کلینیک کسب و کار دانشگاه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009986

وب گردی

وب گردی