راه‌اندازی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تجهیز و راه‌اندازی شبکه آزمایشگاه‌های آموزشی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با روسای و معاونان آموزشی دانشکده ها برای تجهیز و راه اندازی شبکه آزمایشگاه های آموزشی دانشگاه برگزار شد.

امیرعلی سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت موجود آزمایشگاه های آموزشی دانشگاه، هدف از راه اندازی شبکه آزمایشگاه های آموزشی دانشگاه را استفاده بهینه از ظرفیت گروه های آموزشی دانشگاه در جهت ارتقای کیفیت آموزشی به ویژه آموزش های عملی و مهارتی به دانشجویان در همه مقاطع برشمرد.

وی افزود: از دیگر اهداف این شبکه جلوگیری از موازی کاری در گروه های مختلف است برای همین منظور و با توجه تاکید وزارت متبوع مبنی بر استفاده از تسهیلات توسط دانشگاهها و فرصت ایجاد شده لازم است دانشکده ها فهرست تجهیزات مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و به دانشگاه ارسال کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به همین منظور کارگروه بسته توسعه و ارتقای زیرساخت های آموزشی دانشگاه، به صورت جدی راه اندازی شبکه آزمایشگاه های آموزشی دانشگاه را در دستور کار خود قرار داد و اقدام به برنامه ریزی برای تجهیز آزمایشگاه های آموزشی گروه های آموزشی و توسعه و ارتقای زیرساخت آموزشهای مهارتی همزمان بر اساس پیشنهاد و ارائه دوره های آموزشی عملی و مهارتی توسط گروه های آموزشی در یک شبکه به هم پیوسته کرده است.

در ادامه این نشست قنبری، مسئول دبیرخانه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه با گزارشی از اقدامات کارگروه تخصصی بسته توسعه و ارتقای زیرساختها، اعلام کرد این بسته با دو هدف راه اندازی شبکه آزمایشگاه های آموزشی و آزمایشگاه جامع آموزشی دانشگاه تشکیل شد که طی این مدت جلسات کارشناسی مختلفی در این کارگروه برگزار شده است.

وی با اشاره به وضعیت موجود تجهیزات و امکانات آموزشی آزمایشگاه های دانشگاه گفت: باید استراتژی برای بهره برداری و استفاده بهینه از تجهیزات دانشگاه داشته باشیم و حداقل استاندارد گروه های آموزشی مشخص شود تا براساس آن نیازها تخمین زده شود.

قنبری، درباره به اشتراک گذاشتن دستگاه های موجود در آزمایشگاه های دانشکده ها با دانشکده های دیگر تحت نرم افزار خاص مانند نظام یکپارچه آزمایشگاه ها افزود: افرادی که وارد این شبکه می شوند تجهیزات موجود یا دوره های مهارتی و آموزش های عملی خود را علاوه بر دانشجویان گروه آموزشی خود به همه دانشجویان دانشگاه ارائه خواهند داد.

وی افزود: در ازای سرویس ارائه شده پاداش ملموس و امتیازهای مادی و معنوی از طرف دانشگاه دریافت خواهند کرد و در کنار آن آزمایشگاه جامع آموزشی برای برخی از دستگاه های گران قیمت و ارائه دوره های خاص درنظر قرار گرفته شده است.

همچنین سهراب پور از روسای دانشکده‌ها خواست نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کنند.

پیشنهادهایی از جمله ارائه مهلت برای تهیه فهرست تجهیزات آزمایشگاهی موجود در گروه های آموزشی، تعیین تکلیف اسکیل لب دانشکده ها، تدوین شیوه نامه برای شبکه آزمایشگاه ها، پکیج مجازی آموزشی برای دانشجویان قبل از ورود به آزمایشگاه، تصمیم گیری درخصوص مواد مصرفی و کیت های آزمایشگاهی، برنامه ریزی برای تربیت تکنسین مجرب و حرفه ای، تشکیل آزمایشگاه جامع و مرکزی در هر دانشکده ارائه شد.

مقرر شد بعد از نهایی شدن مدل اولیه طرح در جلسه ای با حضور روسای دانشکده ها مجدد بررسی شود و از دانشکده ها خواسته شد تا پایان هفته آینده فهرست تجهیزات آزمایشگاهی به همراه برآورد قیمت و نظام سطح بندی آن و فهرست کارگاه های مهارتی و دوره های عملی آموزشی مورد نیاز تهیه و از طریق اتوماسیون به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009990

وب گردی

وب گردی