ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای موسیقی کلاسیک و جامعه‌‌شناسی سیاسی در واحد شیراز

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: برای همگام‌‌سازی با علوم روز دنیا در آینده نزدیک، رشته‌‌های میان رشته‌‌ای موسیقی کلاسیک و جامعه‌‌شناسی سیاسی را در واحد شیراز ایجاد می‌‌‌‌کنیم.

محمد کاظم کاوه‌‌‌‌‌پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تغییر الگوهای تدریس و همگام‌‌سازی دانشگاه آزاد با دانشگاه‌‌‌های مطرح دنیا گفت: برای تغییر در الگوهای تدریس باید سیستم آموزش محوری را به سمت پژوهش محوری سوق دهیم و با توجه به علوم روز دنیا در جهت همگام‌‌سازی با دانشگاه‌‌‌های مطرح در دیگر کشورها گام برداریم.

وی درباره ایجاد رشته‌‌های جدید و میان رشته‌‌‌ای در واحد شیراز افزود: برای همگام‌‌سازی با علوم روز دنیا، نیازمند ایجاد رشته‌‌‌های جدید و میان‌رشته‌ای هستیم؛ بر همین مبنا، درصددیم تا در واحد شیراز در رشته‌‌‌های موسیقی کلاسیک و جامعه‌‌شناسی سیاسی رشته‌‌‌‌های میان رشته‌‌ای ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس درباره ثمرات برقراری ارتباط دانشگاه با صنعت خاطر‌نشان کرد: بدون تردید، ارتباط دانشگاه با صنایع گوناگون دستاوردهای بسیاری دارد که علاوه بر رشد و توسعه یک کشور منجر به درآمدزایی برای دانشگاه خواهد شد. در استان فارس صنایع گوناگونی چون الکترونیک، توریست، گردشگری و کشاورزی وجود دارد. در واحدهای مختلف استان با صنایع گوناگون ارتباط برقرار کردیم و تفاهم‌‌‌نامه‌‌هایی را با صنایع گوناگون منعقد کردیم که نیازمند یک تحول مدیریتی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، یک شهرک صنعتی در شیراز داریم که برای حضور در این صنایع یک کمپی را در کنار این کارخانجات در نظر گرفتیم تا دانشجویان با حضور موثر در فعالیت‌‌های صنعتی؛ مهارت و کارآفرینی را در دل این صنایع، آموزش ببینند.

کاوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیشقدم درباره ماموریت واحدهای دانشگاهی استان فارس در طرح پایش تاکید کرد: ماموریت دانشگاه آزاد استان فارس در طرح پایش در حوزه صنایع و خدمات گردشگری تعیین شده است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی واحدهای استان باید موضوعات پایان‌‌نامه‌‌‌‌های خود را حول این محورها قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: طرح پایش علاوه بر توسعه امور پژوهشی، منجر به حل مسائل کشور شده و راهی برای حرکت به سمت دانشگاه‌‌های نسل سوم بوده که علاوه بر حل مسائل کشور، منجر به کارآفرینی و تولید ثروت خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1009994

وب گردی

وب گردی