آمریکا با بیش از 3 میلیون کودک‌آزاری ناامن‌ترین کشور جهان است

دبیر کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ۳میلیون و ۳۰۰ هزار کودک‌آزاری در یک دهه گذشته در آمریکا رخ داده که نشان دهنده نبود امنیت و حقوق اولیه مردم در این کشور است.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نقض حقوق بشر توسط آمریکا تصریح کرد: زمانی که از حقوق بشر آمریکایی صحبت می‌شود در واقع سخن از حقوق اولیه، اساسی و بنیادی افراد است که هر انسانی به واسطه انسان بودنش باید داشته باشد.

دبیر کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: حقوق بشر در تعریف آمریکایی آن؛ یعنی حقوق بنیادی و غیرقابل سلب افرادی که چشم رنگی، آمریکایی‌زاده و غربی هستند و سایر کلمات نژادپرستانه که در دایرة‌المعارف حقوق بشر آمریکایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا از علم استفاده ابزاری می‌کند، عنوان کرد: آمریکا توانسته جنایات خود را به پشتوانه تکنولوژی پیشرفته‌ای که در اختیار دارد نظیر هالیوود و سایر ابزاری که می‌تواند با آن دنیا را فریب دهد، پنهان کند.

دستیار ادامه داد: زمانی‌که از ضدیت با حقوق بشر آمریکایی صحبت می‌کنیم منظورمان خارج شدن از شورای حقوق بشر سازمان مللی است که هرچند خود ناقض حقوق بشر بوده؛ اما یکسری مرزبندی‌ها را حفظ کرده‌ است.

این فعال دانشجویی گفت: هر جای دنیا کودتایی رخ دهد، نظیر ایران، شیلی، یونان، سوریه، کوبا و غیره رد پای آمریکا نمایان بوده‌ است.

وی جنایات ضد بشری آمریکا را بی‌پایان برشمرد و بیان کرد: شهید شدن 290 مسافر هواپیمای ایرانی، ترور دانشمندان هسته‌ای، حمایت از تروریست‌ها چه مالی و تسهیلاتی و اطلاعاتی، کشتن زنان و کودکان بی‌گناه، جاسوسی کشورها و غیره از جمله جنایات آمریکا علیه سایر ملت‌هاست.

دستیار با تاکید بر اینکه آمریکا نه تنها حقوق مردم سایر ملت‌ها بلکه حقوق شهروندی ملت خود را نیز نقض می‌کند، گفت: ایالات متحده بارها حقوق مردم رنگین‌پوست خود را نقض کرده یا با شنود مکالمات شهروندان حریم خصوصی آنان را مورد تعرض قرار داده است، ۳میلیون و ۳۰۰ هزار کودک آزاری در یک دهه گذشته در آمریکا رخ داده که نشان دهنده نبود امنیت و حقوق اولیه مردم در این کشور است.

دبیر کمیته بین‌الملل اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل اضافه کرد: آمریکا تقریبا تمام عمر موجودیت خود را به جنگ و لشکرکشی علیه سایر کشورها گذرانده‌ و نخستین کشوری است که از سلاح هسته‌ای علیه مردم بی‌دفاع کشوری دیگر استفاده کرده‌ است.

وی در پایان گفت: البته جهانیان نظارگر افول قدرت آمریکا هستند که استفاده از هژمونی اشتباه نظامی علیه سایر کشورها یکی از دلایل اصلی این افول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010011

وب گردی

وب گردی