مجلس طرح‌های ده‌گانه ضدآمریکایی را تصویب کند

جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام کرد: جنبش دانشجویی، منتظر اقدام مقتدرانه دولت و مجلس در حوزه دیپلماسی، مشابه اقدام سپاه در سرنگون کردن متجاوزان به مرزهای ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جنبش عدالتخواه دانشجویی به مناسبت هفته افشای حقوق بشرآمریکایی نامه‌ای نوشتد.

در ابتدای این نامه آمده‌است: یکی از مهمترین دلایل انقلاب مردم ایران عزتمندی و مقاومت در برابر استکبار شرق و غرب خصوصا امریکا بوده است، چرا که ملت ایران عزت خود را با هیچ ثروت و دارایی عوض نکرده و نخواهند کرد. در روزهای گذشته پس از اسقاط پهپاد گلوبال هاوک، با وجود همه فشارها و مشکلات اقتصادی، شاهدیم چگونه آحاد مردم مغرورانه و عزت‌مندانه از این اقدام به موقع سربازانشان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی می‌کنند. به همین‌دلیل جنبش دانشجویی، منتظر اقدام مقتدرانه دولت و مجلس در حوزه دیپلماسی، مشابه اقدام سپاه در سرنگون نمودن متجاوزان به مرزهای ایران است.

در بخشی از این نامه آورده شده است: با ارزیابی میدانی و با توجه به سابقه‌ دولت در سالیان گذشته به‌نظر می‌رسد که در دستگاه دیپلماسی کشور عزمی جدی با رویکردی فعالانه برای این امر مشاهده نمی‌شود. لذا از مجلس شورای اسلامی می خواهیم این خلا دیپلماتیک را پیگیری نموده و نمایندگان ملت حافظ عزت و اقتدار مردم باشند.

اعضای جنبش عدالتخواه دانشجویی در این نامه ابراز کردند: چنانچه شاهدیم «کنگره امریکا» گوی سبقت را در دشمنی با ملت ایران از «دولت ایالات متحده« ربوده است؛ تنها در سه سال اخیر بیش از ۳۰۰ طرح و قطعنامه در کنگره امریکا مطرح شده است که مستقیم و یا غیرمستقیم در ضدیت و دشمنی با مردم ایران بوده است. این امر در نوروز امسال نیز مورد مطالبه صریح مقام معظم رهبری از مجلس شورای اسلامی برای تصویب طرح های ضدامریکایی قرار گرفت: «کنگره در دو سال گذشته، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه و یا تصویب کرده است که البته باید از مجلس خودمان هم گلایه و سؤال بکنیم که مجلس شورای اسلامی تاکنون چند طرح و یا لایحه علیه خباثت‌های امریکا ارائه یا تصویب کرده است؟»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اما پس از گذشت ۳ماه و همزمان با اقدامات بی‌سابقه کنگره امریکا علیه ملت ایران(که آخرین نمونه آن تحریم رهبر انقلاب اسلامی بود)، تنها شاهد تصویب یک طرح ضدامریکایی در مجلس شورای اسلامی بوده ایم، و البته اخیرا نیز طرح های دهگانه ضدامریکایی در مجلس اعلام وصول گردیده است که قابل تقدیر است، اما اقدامات مجلس چه از لحاظ کمی و چه از لجاظ کیفی قابل مقایسه با اقدامات خصمانه کنگره نیست. ما منتظریم امروز پس از یک سال از خروج امریکا از برجام و دیگر اقدامات خصمانه امریکا که حقوق حقه مردم ایران را هدف قرارداده است، مجلس در اقدامی مشابه، طرح‌های ضدامریکایی دقیق و موثری را تصویب کند که ضمن دفاع از منافع ملی منافع اقتصادی، فرهنگی و غیره آمریکا را به خطر اندازد.

در نامه اتحادیه جنبش عدالتخواه تاکید شده‌است: تجربه برجام برای مردم و مسئولین کشور این امر را به اثبات رسانید که سیاست استکبارستیزی جمهوری اسلامی، سیاستی مبتنی بر واقعیت‌های جهانی است و می‌تواند منافع بلندمدت کشور را به‌خوبی تامین نماید. به همین دلیل اکنون که افول موریانه‌ای امریکا با شکستن آخرین حربه‌هایش-که حربه اقتصادی است- علیه مردم مقتدر و صبور ایران نیاز است تا به صورت فعالانه و با توجه به ابعاد جنگ رسانه‌ای موجود، خانه ملت شاهد اقدامات بازدارنده از سوی نمایندگانشان باشند، لذا پیشنهاد می کنیم، طرح‌های ده‌گانه ضدآمریکایی که در مجلس اعلام وصول شده است، با فوریت، بعد از کارشناسی‌های دقیق و سریع، به صورت ویژه پیگیری شود تا در ۲۸ مردادماه به تصویب نمایندگان محترم برسد.

در بخش انتهایی این نامه آمده است: اجماعی که در برهه کنونی در میان نیروهای فعال نظام و عموم مردم نسبت به بدعهدی آمریکا ایجاد شده است، استثنایی است و باید بیشترین بهره‌برداری از این اجماع صورت بگیرد، تا کار برای کسانی‌که هنوز دل در گرو ارتباط با امریکا دارند و ممکن به هر دلیلی در آینده‌ای نزدیک از طرق مختلف دوباره هزینه‌های گزاف سازش را بر مردم بار نمایند، سخت‌تر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010012

وب گردی

وب گردی