تشدید مجازات برای مجرمان سابقه دار

 رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه قرار است سوابق دستگیرشدگان به پرونده متهمان پیوست شود، افزود: تشدید مجازات برای کسانی که تعدد جرم دارند، اعمال می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردارحسین رحیمی صبح امروز در همایش هم‌اندیشی رؤسای پلیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از تشکیل قرارگاه ویژه و ضربتی مبارزه با سرقت خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی دادستانی تهران از امروز قرارگاه ویژه و ضربتی مبارزه با سرقت متشکل از پلیس و دستگاه قضائی آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: موضوع تعقیب مجرمان فراری، اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی در نقاط آلوده و تشدید مجازات برای سارقان سابقه دار از جمله موضوعاتی است که در دستورکار پلیس و دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی به رتبه تهران بزرگ در جرم سرقت پرداخت و گفت: تهران بزرگ در سال ۹۷ در رتبه سی‌ام کشوری از حیث افزایش سرقت قرار داشت و هم‌اکنون در جایگاه سی‌و یکم قرار دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تأکید بر این مطلب که اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی پلیس در نقاط آلوده جزء اولویت کاری پلیس است در خصوص عدم تناسب سطح مجازات با میزان جرایم گفت: یکی از موضوعاتی که امروز راجع به آن تصمیم‌گیری شد، بحث تشدید مجازات برای سارقان است؛ به ویژه سارقانی که دارای تکرار جرم هستند؛ در این راستا قرار است که بقیه سوابق دستگیرشدگان به پرونده پیوست شود تا قضات براساس تعدد جرم تصمیم‌گیری کنند.

رئیس پلیس پایتخت به موضوع تقویت کلانتری‌ها اشاره کرد و گفت: مکلف شدن واحد‌های مسکونی به رعایت مقررات ایمنی، برقراری ارتباط الکترونیکی بین پلیس پیشگیری، کلانتری‌ها و آگاهی با دستگاه قضائی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های انتظام و تقویت پلیس محله از جمله مواردی است که در دستور کار پلیس در سال جاری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: فعالیت پارکبان‌ها به شکل جدید و تحت نظارت شرکت انتظام از جمله موارد جدیدی است که پلیس مدنظر دارد.

رئیس پلیس پایتخت، برخورد جدی با معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر را از اولویت‌های دیگر خود دانست و گفت: ۷۰ درصد معتادان و خرده‌فروشان در جرایم مربوط به سرقت مشارکت داشته؛ همچنین این افراد در زورگیری‌ها نیز فعالیت دارند.

سردار رحیمی در خصوص اشراف اطلاعاتی پلیس بر مناطق آلوده تهران گفت: اینکه منطقه آلوده خاصی در تهران باشد، درست نیست چرا که مؤلفه‌های ساعت و زمان در مقوله سرقت پراکنده است، اگرچه پلیس می‌داند که زمان تقریبی سرقت‌ها در مناطق یا اماکن بیشتر در چه محدوده‌های زمانی رخ می‌دهد.

وی از ارزیابی و تحلیل پلیس بر مؤلفه‌های سرقت همچون زمان، مکان، نوع و شیوه آن خبر داد و گفت:‌کنترل مجرمان سابقه‌دار در دستورکار است.

سردار رحیمی با تأکید بر این که ما نقطه زرد هم در تهران نداریم،گفت: در ۵ سال گذشته سهم وقوع جرم سرقت در کشور ۳۳ درصد بوده و امروز به ۲۱ درصد کاهش یافته است.

وی به اهداف همایش یک روزه پلیس با دادستانی و قضات پرداخت و گفت: این همایش به منظور بررسی راهکار‌های مقابله با افزایش سرقت به ویژه سرقت خرد با حضور دادستانی کل کشور، دادستان تهران، سرپرستان دادسرا‌های تهران، قضات و رؤسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010041

وب گردی

وب گردی