ساعت کاری ادارات تهران کاهش نمی‌یابد

استاندار تهران گفت: باتوجه به اینکه کاهش ساعت کاری سال‌های گذشته باعث ایجاد نارضایتی‌هایی شد، بنابراین امسال ساعت کاری اجرایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کاهش نمی‌یابد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عدم تغییر ساعات کاری ادارات استان تهران، اظهار کرد: باتوجه به اینکه کاهش ساعت کاری سال‌های گذشته باعث ایجاد نارضایتی‌هایی شد، بنابراین امسال ساعت کاری اجرایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی کاهش نمی‌یابد.

وی گفت: جلسه‌ای در وزارت کشور داشتیم که در آن مصوب شد دستگاه‌های دولتی و غیردولتی از 15 تیرماه اقدامات زیر را اجرایی کنند.

استاندار تهران ادامه داد: کلیه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مانند شهرداری‌ها، بانک‌ها، دانشگاه‌ها و... وسایل سرمایشی‌شان را بر اساس الگوی استاندارد دنیا روی 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند تا در صرفه‌جویی مصرف برق تأثیرگذار باشند.

محسنی بندپی گفت: کلیه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی موظف‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد در مصرف برق کاهش ایجاد کنند، این کاهش مصرف برق با نصب دستگاه‌های مولد برق امکان‌پذیر است.

وی افزود: با تمهیدات انجام‌شده شرایطی را فراهم کردیم تا امسال قطعی برق نداشته باشیم و نظارت و پایش کلی و مستمری خواهیم داشت و دستگاه‌هایی که از این امر تبعیت نکنند با قطعی برق مواجه و برای پیگیری بعدی به نهادهای نظارتی معرفی خواهند شد.

استاندار تهران در پایان گفت: فرهنگ بهینه برق در کشور ترویج و نهادینه‌سازی شود و الگوی مصرف ما به‌مانند الگوی مصرف جهانی باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010048

وب گردی

وب گردی