دومین روز کنکور سراسری سال98 آغاز شد+ جزئیات

دومین روز از چهل و نهمین دوره آزمون سراسری با رقابت داوطلبان در ۲ گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان های خارجه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ دومین روز از چهل و نهمین دوره آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی از صبح امروز جمعه 14 تیرماه با رقابت داوطلبان در ۲ گروه آزمایشی آغاز شد.

براساس این گزارش؛ تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی در نوبت صبح و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی در نوبت عصر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است؛ امسال برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که تعداد ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر زن معادل ۵۷.۹۸ درصد داوطلبان و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر مرد معادل ۴۲.۰۲ درصد داوطلبان هستند.

همچنین تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی هنر را انتخاب کرده‌اند و تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند. شایان ذکر است؛ پنجشنبه 13 تیرماه نیز تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی با یکدیگر به رقابت کردند.

گفتنی است، پس از برگزاری آزمون سراسری و تصحیص برگه ها، کارنامه اولیه در دهه دوم مرداد 98 منتشر خواهد شد و نتایج نهایی آزمون سراسری امسال در نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010088

وب گردی

وب گردی