۲ هزار مدرسه برای مبارزه با خرده فروشان مواد مخدرتحت پوشش قرار می گیرند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال همچون سال گذشته ۲ هزار مدرسه تحت پوشش انتظامی به منظور مبارزه خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر قرار می گیرند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردارمحمدمسعود زاهدیان افزود: یکی از حوزه‌هایی که باید در زمینه پیشگیری مورد توجه قرار گیرد، جمعیت جوان است که درعین اینکه آسیب پذیر هستند باید با اقدامات پیشگیرانه، میزان آسیب‌ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: بازگشت افراد معتاد به شرایط سالم زندگی سخت و غیرقابل پیش بینی است، درصد پایداری فردی که به دام اعتیاد افتاده و اینکه در مسیر صحیح قرار گیرد، بالا نیست براین اساس لازم است در حوزه پیشگیری و جلوگیری از پیوستن افراد جدید به خیل معتادان تلاش کنیم که در این راستا مهم‌ترین بخش، مدارس هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: یک استراتژی مهم در زمینه مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در اطراف مدارس، تعریف شد. براین اساس در سال ۹۶، ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور تحت پوشش انتظامی قرار گرفتند تا در اطراف مدارس خرده فروشان و معتادان متجاحر دیده نشوند.

سردار زاهدیان اضافه کرد: با کار اطلاعاتی عناصری که در شعاع مدارس قرار می‌گرفتند، شناسایی و جمع آوری شدند. البته در کنار آن، اقدامات فرهنگی نیز انجام شد و مشاوران در مدارس حضور یافته و خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها، مربیان و دانش آموزان ارائه کردند.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار مدرسه به این شکل تحت پوشش انتظامی قرار گرفت و قرار است امسال نیز ۲ هزار مدرسه تحت پوشش قرار گیرند تا آسیب‌پذیرترین قشر که دانش آموزان هستند، آسیب نبینند تا مقطعی که از آب و گل درآمده و به سطحی از تجربه و هوشیاری در این ارتباط دست یابند.

زاهدیان افزود: در سال ۹۶ با پوشش انتظامی در اطراف مدارس، ۲ تن انواع مواد مخدر در حاشیه مدارس کشف شد و در سال ۹۷ میزان کشفیات در این حوزه به ۳ تن انواع مواد مخدر رسید.

در سال ۹۶ با پوشش انتظامی در اطراف مدارس، ۲ تن انواع مواد مخدر در حاشیه مدارس کشف شد و در سال ۹۷ میزان کشفیات در این حوزه به ۳ تن انواع مواد مخدر رسید

وی تصریح کرد: البته این کشفیات در داخل مدارس نبوده بلکه در اطراف مدارس کشف شده اند چرا که در داخل مدارس نظارت لازم انجام می‌شود و آموزش و پرورش نهایت تلاش خود را برای پیشگیری و کنترل محیط‌های تحصیلی داشته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: قرار است پوشش‌دهی انتظامی فراتر از مدارس انجام شود و به مرز ۳ هزار مدرسه، مرکز آموزشی، دانشگاه، موسساتی که مرکز تجمع جوانان است اعم از موسسات زبان، کنکور و فرهنگسراها توسعه یابد.

زاهدیان افزود: در رابطه با پوشش انتظامی در اطراف مدارس، وزارت آموزش و پرورش همکاری خوبی با پلیس داشته است و به منظور انجام کارهای فرهنگی در مدارس نیز اقداماتی از جمله میزگرد، پرسش و پاسخ، برگزاری مسابقات مقاله نویسی، نمایشگاه عکس و کاریکاتور، سخنرانی و اجرای تئاتر خیابانی برگزار شده است تا در قالب برگزاری این برنامه‌ها، قدرت گفتن «نه» در بین دانش آموزان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند هر گونه تولید، توزیع مواد مخدر، وجود معتادان متجاحر و خرده فروشان را به پلیس ۱۱۰ یا پایگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر که در سطح کشور، فعال هستند، اطلاع دهند و مطمئن باشند که گزارش آنها حتی بدون ذکر نام در دست پلیس امانت است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1010090

وب گردی

وب گردی