برپایی نمایشگاه و معرفی توانایی‌های واحد تویسرکان برای داوطلبان کنکور

همزمان با سراسر کشور متقاضیان آزمون ورود به دانشگاه‌های سراسری در شهرستان تویسرکان نیز در چهار نوبت صبح و عصر پنج شنبه و جمعه 13 و 14 تیر در سالن امتحانات واحد تویسرکان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از تویسرکان، فرزاد محمدحسینی نماینده تام الاختیار آزمون سراسری در واحد تویسرکان گفت: در مجموع چهار نوبت آزمون طی این دو روز، تعداد 1637 نفر از متقاضیان ورود به دانشگاه همزمان با دیگر شهرها و حوزه‌های برگزاری آزمون، برای ورود به دانشگاه با هم به رقابت پرداختند.

محمدحسینی تعداد کل شرکت کنندگان امسال در پنج گروه آزمایشی را 1637 نفر اعلام کرد که از این تعداد بیش از 56 درصد زن و حدود 44 درصد مرد هستند.

مدیر آموزش واحد تویسرکان با بیان اینکه این واحد دانشگاهی در چند سال گذشته برگزار کننده کنکور سراسری در شهرستان تویسرکان بوده عنوان کرد: صبح روز پنجشنبه در دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی به ترتیب 152 و 376 نفر شرکت کننده با هم به رقابت پرداختند و در بعد‌از‌ظهر همین روز نیز تعداد 129 نفر از داوطلبان در رشته هنر شرکت کردند.

نماینده تام الاختیار آزمون در واحد تویسرکان در ادامه اظهار داشت: با توجه به گرایش و علاقه بیشتر داوطلبان در این سال‌ها به پذیرش در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی امسال نیز بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی با 782 نفر شرکت کننده در صبح روز جمعه 14 تیرماه حضور داشته و در بعد از ظهر دومین روز برگزاری آزمون تعداد 198 نفر داوطلب در قالب گروه زبان‌های خارجی در این واحد جهت رسیدن به صندلی‌های دانشگاه با هم رقابت کردند.

در زمان برگزاری آزمون در صبح پنجشنبه رئیس آموزش و پرورش شهرستان با حضور در سالن امتحانات واحد تویسرکان از نزدیک از این آزمون بازدید کرد و بابایی رئیس این واحد با ارائه آمار مختصری امکانات، توانمندی‌ها و قابلیت‌های واحد تویسرکان را به سمع و نظر وی رساند.

لازم به ذکر است در زمان برگزاری این آزمون و با توجه به حضور داوطلبان و خانواده‌های آن ها در محیط دانشگاه حوزه ریاست واحد نیز اقدام به برگزاری نمایشگاهی مختصر با چاپ و نصب 10 عدد در متراژ 120 متر بنر از امکانات و قابلیت‌های بخش‌های مختلف دانشگاه از جمله ارائه آمار تسهیلات اعطایی به دانشجویان در قالب وام‌های کمک تحصیلی، ذکر تعداد اعضای هیات علمی و رشته‌های فعال واحد، ذکر آمارهای پژوهشی و مقاله‌های چاپ شده و تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه مرکزی این واحد، بیان تعداد فارغ‌التحصیلان از بدو تأسیس در واحد تویسرکان، قابلیت‌ها و امکانات آزمایشگاهی، تعداد کارگاه‌ها و سایت‌های فعال کامپیوتر و امکانات موجود در اتاق‌های پراتیک و مولاژو... با ذکر و آمار و چاپ عکس و همچنین توزیع 1500 برگ بروشور تبلیغی از همین امکانات و بخش‌های دیگر دانشگاه در بین داوطلبان و اعضای خانواده‌های آن ها کرد.

یکی دیگر از اقدامات خدماتی و تبلیغاتی که به طور هم‌زمان با برگزاری آزمون سراسری در واحد تویسرکان انجام شد، ارائه مشاوره تحصیلی و شغلی به صورت رایگان در نمازخانه واحد با حضور مدیران گروه‌های آموزشی و اساتید برجسته دانشگاه و نفرات برتر کنکور سال‌های گذشته برای متقاضیان ورود به دانشگاه و والدین آن ها به صورت کاملاً تخصصی بود که با استقبال خوبی روبرو شد.

بابایی رئیس واحد تویسرکان در این خصوص اظهار کرد: ارائه مشاوره‌ تحصیلی و شغلی در این مقطع زمانی به متقاضیان ورود به دانشگاه و والدین آنها، علاوه بر معرفی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان و رشته‌های تحصیلی موجود و فعال در این واحد دانشگاهی به عنوان اولین و با سابقه‌ترین واحد دانشگاهی در استان و اولین و بزرگ‌ترین دانشگاه در شهرستان تویسرکان و همچنین آشنایی با استادان نخبه و مجرب واحد به صورت چهره به چهره، در اختیار قرار دادن اطلاعات مفید و سازنده این استادان که حاصل سال‌ها تجربه و کار با نسل جوان است را می‌توان انگیزه اصلی و هدف بزرگ‌تر این اقدام عنوان نکرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1010103

وب گردی

وب گردی