هزینه آزمون‌های زبان بین المللی آیلتس(IELTS) اعلام شد

سازمان سنجش با صدور اطلاعیه‌ای هزینه آزمون های زبان بین المللی آیلتس(IELTS) را اعلام کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان سنجش آموزش کشور میزان هزینه آزمون های زبان بین المللی آیلتس(IELTS) را اعلام کرد.

بر اساس اطلاعیه ۳۰ مرداد ۹۷ همان طور که در سایت های ثبت نامی مراکز مجری آزمون آیلتس و نیز سایت سازمان سنجش آموزش کشور آمده است، وجه واریزی از سوی داوطلبان برای ثبت نام در آزمون آیلتس، به صورت علی الحساب است و این بدان معناست که چنانچه تغییراتی در نرخ ارز صورت گیرد مراتب اطلاع رسانی خواهد شد، تا قبل از تاریخ زمان آزمون، مابه التفاوت نرخ قطعی ثبت نام محاسبه و از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می شود.

با توجه به تغییرات نرخ ارز (براساس محتویات سایت نیما در تاریخ ۹ تیرماه ۹۸) و نیز سایر هزینه های مربوطه، مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار ریال معادل ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان به ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال معادل ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش و تعیین شده است.

مبلغ ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان از تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۸ توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس قابل اجرا است.

گفتنی است، سازمان سنجش اعلام کرده است چنانچه تا قبل از صدور کارنامه، تغییری مبنی بر کاهش در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی صورت بگیرد، نرخ جدید ثبت نام در آزمون دوباره از سوی سازمان محاسبه می‌شود و مابه التفاوت آن توسط مراکز مجری، به داوطلبان ذینفع عودت داده می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010108

وب گردی

وب گردی