تأسیس نخستین دانش‌شهر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد نجف‌آباد

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نخستین دانش‌شهر دانشگاه آزاد در کشور با رویکرد شهر هوشمند در واحد نجف‌آباد تأسیس می‌‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف‌آباد، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد اظهار کرد: با وجود زیرساخت‌هایی که در این واحد دانشگاهی وجود دارد، این دانشگاه در آینده‌ای بسیار نزدیک پیش‌قراول دانشگاه‌های ایران در حوزه فناوری می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد یکی از واحدهای ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است. فرصت‌های منحصربه‌فردی در این واحد دانشگاه وجود دارد. مدیر چابک و پرانرژی در کنار تیمی باانگیزه و جوان، حرکت رو به رشد این دانشگاه را سرعت می‌بخشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان لزوم حرکت به سمت نسل سوم دانشگاه تأکید کرد: برای دستیابی به نسل سوم دانشگاه، باید فضایی ایجاد کنیم که اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان به این باور برسند که در دانشگاه سهم دارند. باید واقعیت‌های خود در نقاط ضعف و قوت را بشناسیم و نگاهی سیستمی و کلان به حوزه فناوری و نوآوری داشته باشیم.

دهقانی‌فیروزآبادی گفت: باید نیازهای جدید جامعه و کشور را بشناسیم و بر اساس این شناخت به بازتعریف نقش و جایگاه دانشگاه برسیم. در این راستا قرار است نخستین دانش شهر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور با رویکرد شهر هوشمند، به‌منظور استقرار مراکز رشد و واحدهای فناور و ایجاد پارک‌های علم و فناوری، مجتمع‌های صنفی و خدماتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تأسیس شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010110

وب گردی

وب گردی