تشکیل  37 هزار و 500 دهیاری پس از انقلاب اسلامی

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: پس از انقلاب اسلامی، حدود 37 هزار و 500 دهیاری در سراسر کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز،‌ مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به مناسبت روز شهردار‌ی‌ها و دهیاری‌ها در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، گفت: مردم پیروزی انقلاب را بعد از 2500 سال رقم زدند و قبلا چنین تجربه‌ای نداشتند. مردم مدیریت جنگ تحمیلی را بر عهده گرفتند و جوانانی که سطح راهبردی عملیاتی و تاکتیکی کشور را در دفاع مقدس هدایت می‌کردند تا به آن زمان، هیچ رزمی را مدیریت نکرده و در ارتشی نبودند.

وی ادامه داد: از همین سلاح‌های ساده و نبود امکانات، شهیدانی چون باقری، خرازی و فکوری داشتیم خرمشهر را همین مردم آزاد کردند و همینطور پل خیبر را در جزیره مجنون در وسط آب و در هنگام جنگ ساختند؛ این اقدام در کل جنگ‌ها بی‌سابقه بوده است.

وی افزود:‌ همین مردم با ساخت موشک‌های مافوق صوت توانستند قدرت دفاعی خود را افزایش دهند و همین طور صنعت ذخیره‌سازی اورانیوم را آغاز کردند و به بیش از 190 بیمارستان کشور رادیو دارو می‌دهند و یک میلیون نفر از این داروها استفاده می‌کنند.

جمالی‌نژاد افزود:‌ مردم با شبیه‌سازی سلول‌ها دستیابی به روش‌های جدید ناباروری داشتند و انقلابی در سطح پزشکی ایجاد کردند.

وی گفت:‌ این مردم با پیشرفت هوافضا پهپاد آمریکایی را شکار کردند و به دلیل حاکمیت این نگاه ارزشی اعتماد به توانمندی مردم روز به روز افزایش یافته است.

بیش از 37 هزار دهیاری پس از انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده است و افزایش سهم اعتبار دهیاری‌ها از 20 به 35 درصد رسیده است

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت:‌ در حال حاضر همین تفکر در دستگاه اجرایی و اداری حاکم است و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها هم که از بطن و دل مردم و تجلی اراده مردم شکل گرفتند در این موارد مستثنی نیستند و هر روز شاهد ده‌ها پروژه فعال در کشور هستیم.

جمالی‌نژاد گفت:‌ در سیل اخیر برای اولین بار بود که چنین بحرانی را تجربه می‌کردیم و 25 استان کشور درگیر حادثه سیل بودند و نشان دادیم که همکاری و تعامل در بحران‌ها چگونه به کمک مردم آسیب دیده می‌آید و همه دستگاه‌ها در کنار مردم حضور داشتند.

وی افزود: امروز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور فرزندان شماها تلاش می‌کنند تا اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به دل شهرها و روستاها بیاید و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز وظیفه خود می‌داند بسترسازی لازم را برای این افراد انجام دهد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌هاگفت : بیش از 37 هزار دهیاری پس از انقلاب اسلامی در کشور ایجاد شده است و افزایش سهم اعتبار دهیاری‌ها از 20 به 35 درصد رسیده است.

جمالی‌نژاد افزود: اصلاح آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و توسعه اعتبارات و عوارض انجام شده است و تا پایان سال 97 حدود 19 هزار میلیارد تومان در بین دهیاری‌ها توزیع شد که بیش از 81 درصد اعتبارات دهیاری‌ها در این دولت داده شده است.

در حال حاضر سرانه هر نفر در روستاها به بیش از 240 هزار تومان رسیده و سرانه شهری از 600 هزار تومان به یک میلیون و 57 هزار تومان رسیده است

وی گفت: در حال حاضر سرانه هر نفر در روستاها به بیش از 240 هزار تومان رسیده و سرانه شهری از 600 هزار تومان به یک میلیون و 57 هزار تومان رسیده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت:‌سه هزار طرح کارآفرینی در روستاها اجرایی شده است و در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 نفر از بانوان در دهیاری‌ها فعالیت می‌کنند.

جمالی‌نژاد گفت:‌ سامانه مدیریت پسماند در 32 هزار روستا اجرایی شده است و در حوزه شهرداری‌ها اقدامات زیادی انجام شده که بی‌نظیر است.

وی در پایان گفت: همین فرزندان جمهوری اسلامی ایران هستند که با همت، صمیمیت و هم افزایی و با اراده سختی که دارند موجب شدند استکبار جهانی در تمامی معادلات خود شکست بخورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010133

وب گردی

وب گردی