تحول عظیم در اتاق های خبر با ورود هوش مصنوعی

در حال حاضر روشن است که هوش مصنوعی در اتاق خبر برای کمک به صرفه جویی در وقت و پول و افزایش سرعت و کارایی برای کمک به روزنامه نگاران همیشه در حال گسترش رسانه های خبری جهانی قرار دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هوش مصنوعی در رسانه های خبری به شیوه های نوینی برای سرعت بخشیدن به تحقیق مبتنی بر داده های انباشتی (Big data) و ارجاعات و فراتر از آن استفاده می شود. در این مقاله با هدف پاسخ گویی به سه سوالی که مخاطبان صنعت کسب و کار و رسانه با آن مواجهند به نمونه هایی ازکاربرد هوش مصنوعی دراتاق خبر اشاره می شود:

1) چه وظایف وکارکرد های جدیدی برای روزنامه نگاری بوسیله هوش مصنوعی امکان پذیر است؟
2) کدام برنامه های کاربردی هوش مصنوعی درتقویت فرآیندهای روزنامه نگاری ایفای نقش دارند و واقعا جایگزین روزنامه نگاران هستند؟
3) چگونه اتاق های خبر از برنامه هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت رسانه های خبری استفاده می کنند و تأثیر آنها بر آینده روزنامه نگاری چگونه خواهد بود؟

نمونه های که در ادامه اشاره می شود ضمن کمک به مشخص شدن روند امتداد استفاده از هوش مصنوعی در روزنامه نگاری ، فرصت های پیشرو و قابل دسترس را نیز ازطریق برنامه ی هوش مصنوعی روشن می کند . با استفاده از مثال های هوش مصنوعی از هشت انتشاراتی معتبر(از جمله نیویورک تایمز و واشنگتن پست)، در این مقاله، تصویری از نحوه تغییر روزنامه نگاری را ترسیم می شود، امیدواریم این تصویر سازی به تغییرات پنج سال آینده ی روزنامه نگاری کمک کند . (و اینکه احتمالا چگونه سازمان های رسانه ای و خبری باید سازگار شوند).قبل از بررسی برنامه های کاربردی در هر رسانه خاص، نخست به یک سطح بالا به یافته های تحقیقی مرتبط با این موضوع شروع می کنیم. مقاله حاضر به قلم کورینا آندروود در 31 ژانویه 2019 نوشته شده است.

دانلود متن کامل پژوهش

کد خبر: 1010154

وب گردی

وب گردی