مسیر پیشرفت شرکت های دانش بنیان زیستی  هموار می شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه توسعه سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر، موتور محرک و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآورانه در عرصه فناوری است بر حمایت دوباره از شرکت های دانش بنیان زیستی در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری درباره حمایت از شرکت های دانش بنیان زیستی در کشورگفت: این ستاد به عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه خود، نقش مهمی در توسعه مدل‌های راهبردی، توسعه کسب‌وکار و افزایش ارزش افزوده شرکت‌های دانش بنیان، ایفا می کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند.

به گفته قانعی، باید برای سرمایه گذاران روش های تشویقی و ترغیبی ایجاد کنیم تا ریسک حمایت از شرکت های دانش بنیان را بپذیرند.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین ماموریت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه کسب و کار شرکت های دانش بنیان است باید مسیر فعالیت این شرکت ها را در کشور هموار کنیم. یکی از بهترین روش ها افزایش سرمایه گذاری های ریسک پذیر در این شرکت ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010162

وب گردی

وب گردی