هوای تهران سالم است/شاخص 95

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا بر روی عدد 95 قرار دارد و سالم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا شاخص آلودگی هوا در حال حاضر بر روی عدد 95 قرار دارد و سالم است. این در حالی است که طی 24 ساعت گذشته شاخص آلودگی هوا روی عدد 134 قرار داشت و ناسالم برای همه گروه‌های حساس بود.

از ابتدای سال جاری پایتخت دارای 25 روز هوای پاک، 67 روز هوای سالم، 14 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه افراد بوده است.

در سال 97، تهران دارای 8 روز هوای پاک، 79 روز هوای سالم و 20 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشت که با مقایسه این آمار می‌توان متوجه شد که شاخص کیفیت هوا نسبت به سال پیش بهبود یافته است.

از ابتدای سال جاری پایتخت دارای 25 روز هوای پاک، 67 روز هوای سالم، 14 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز ناسالم برای همه افراد بوده است

افزایش آلاینده ازن از ابتدای تیر از جمله عواملی است که شاخص کیفیت هوا را در پایتخت تغییر داده و کارشناسان اعلام کرده‌اند که گرمی هوا و شدت تابش خورشید سبب افزایش غلظت این آلاینده شده است.

به گفته کارشناسان، ذرات معلق موجود در هوا باعث می‌شود که شدت تابش خورشید کمتر شود و از آنجایی که امسال ذرات معلق تولیدی کمتر بوده شدت تابش نور خورشید نیز بیشتر شده است و این موضوع در تحلیل دلایل افزایش ازن مورد توجه قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010165

وب گردی

وب گردی