انقلابی بودن ملاک انتخاب اعضای حقوق‌دان شورای نگهبان قرار گیرد

مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران  خطاب به رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: انتظار است حقوقدانان شورای نگهبان در آشنایی و پایبندی عملی به اصول و ارزش‌های انقلاب در سطح فقهای شورای نگهبان باشند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران خطاب به رئیس قوه قضائیه درباره معرفی و جذب حقوق‌دانان انقلابی توسط شورای نگهبان نامه‌ای نوشت.

در ابتدای این نامه آمده‌است: همان‌گونه که مطلعید رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بالایی درباره جایگاه شورای نگهبان دارند و برای مثال می‌فرمایند: شورای نگهبان تشکیلاتی است که اگر خوب باشد و درست کار کند، این نظام دیگر خطر انحراف از دین نخواهد داشت؛ فلذا شاهد هستیم ایشان در حالی که از افراد با نگاه‌ها و جهت‌گیری‌های مختلف در مجامعی نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده می‌کنند، اما درباره فقهای معزز شورای نگهبان از ثابت قدم‌ترین، مطمئن‌ترین و انقلابی‌ترین فقیهان استفاده می‌کنند. اما متاسفانه این موضوع درباره برخی از حقوقدان‌های محترم شورای نگهبان صدق نمی‌کند.

دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران در این نامه عنوان کردند: استفاده از برخی افراد که با وجود حضور در شورای نگهبان، در لحظات حساس پاس گل به جریان تخریب کننده شورای نگهبان داده‌اند و با مصاحبه‌ها و لفاظی‌های خود به دست فتنه‌گران گزک داده‌اند؛ باعث نگرانی‌های عمیقی در این‌باره شده است. به خصوص که جریان انقلابی از شورای نگهبان انتظار دارد وقتی رهبری معظم انقلاب به صراحت از ممنوعیت مذاکره با آمریکا، لزوم نظارت استصوابی شورای نگهبان، خط قرمز بودن موضوع فتنه ۸۸، التزام به حجاب اجباری، شرط طهارت اقتصادی برای مسئولان و امثالهم سخن گفته‌اند؛ افرادی که معتقد به این اصول انقلاب و موارد حاکمیتی فوق نیستند یا شبهات سیاسی، اخلاقی و اقتصادی درباره آنان مطرح است؛ اجازه حضور و نامزدی در انتخابات نیابند تا زمینه رقابت بین صالحین برای انتخاب اصلح فراهم شود، اما این انتظار امت حزب‌الله از شورای نگهبان در مواردی تحقق نیافته است. این موضوع به اشکال دیگر درباره تأیید و رد قوانین به خصوص درباره لوایح استعماری FATF یا قانون اجرای برجام نیز مطرح بود که شرح آن از موضوع این نامه به دور است.

در بخشی از این نامه آورده شده‌ است: نقش شما به عنوان رئیس قوه قضائیه و فردی که نامزدین ۶ عضو حقوقدان شورای نگهبان را به مجلس معرفی می‌کند درباره اعتلای انقلابی شورای نگهبان، بسیار چشمگیر است. انتظار این است که حقوقدانان شورای نگهبان در آشنایی و پایبندی عملی به اصول و ارزش‌های انقلاب و منویات امامین انقلاب، در سطح فقهای معزز شورای نگهبان باشند. امری که در نظر ما در تعدادی از حقوق‌دانان محترم شورای نگهبان مشاهده نمی‌شود و مدارک آن به پیوست به حضرتعالی تقدیم می‌گردد.

در بخش پایانی نامه دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران آمده‌است: فلذا نهایتا از شما خواستاریم از فرصتی که در ماه جاری برای ترمیم و اعتلای انقلابی شورای نگهبان در اختیار دارید؛ به طور کامل استفاده نموده و افرادی کاملا انقلابی که شبهه‌ای درباره آنان وجود ندارد را به مجلس معرفی نمایید. قطعا عملکرد قاطع‌تر و انقلابی‌تر حقوقدانان شورای نگهبان موجب می‌شود قوانین کشور با دقت بیشتری با اصول قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام تطبیق داده شوند و مسئولان کشور در انتخابات‌ها از میان افراد پایبند به ارزش‌های انقلاب انتخاب شوند و در نتیجه کارآمدی، پویایی و کاهش پرونده‌های فساد را در سطح قوه قضائیه نیز شاهد باشیم. در پایان توجه شما را به این سخن از رهبر انقلاب اسلامی درباره شورای نگهبان جلب می‌کنیم که می‌فرمایند: شورای نگهبان گوهر خالصی است که نباید اجازه داد پیرایه‌ها و جوانب پیرایه داری که به آن تمایل دارند و می‌خواهند به گونه‌ای خودشان را به آن نزدیک کنند، از خلوص این مجموعه بکاهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010185

وب گردی

وب گردی