افزایش میزان آلاینده ازن در تهران/۷۴ هکتار از اراضی استان تهران با پدیده گرد و غبار مواجه است

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تهران گفت: ۷۴ هکتار از اراضی استان تهران در جنوب و جنوب غربی با پدیده گرد و غبار مواجه هستند و میزان آلاینده ازن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ امروز دومین کارگروه کاهش آلودگی تهران برگزار شد و مواردی در خصوص مبارزه با گرد و غبار و بررسی میزان اُزن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با گرد و غبار، مطالعاتی در کانون‌های مستعد گرد و غبار انجام شده است و ۷۴ هکتار از اراضی جنوب و جنوب غرب تهران برای تولید گرد و غبار مساعداست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: امروز در دستورکار قرار گرفته است که چه اقدامی برای مبارزه با گرد و غبار انجام شود.

کلانتری ادامه داد: دستور دوم این جلسه در مورد افزایش اُزن در استان تهران است که طی روزهای گذشته باعث ایجاد نارضایتی و دغدغه مردم شده است.

وی گفت: میزان ازن توسط شهرداری و محیط زیست در حال رصد و پیگیری است و افزایش دما طی روزهای گذشته موجب افزایش میزان ازن در تهران شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: ازن یک آلاینده ثانویه است و برای اینکه میزان آن پایین بیاید، باید هیدروکربن‌ها را کنترل کنیم.

کلانتری گفت: در حال حاضر میزان ازن بر روی عدد ۸۵ قرار دارد و ما نسبت به سال گذشته دو روز بیشتر افزایش ازن را داشته‌ایم.

وی گفت: بنابراین در این جلسه تصمیماتی اتخاذ خواهد شد که آلاینده‌ها و هیدروکربن‌ها گاهش پیدا کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: آلایندگی ازن در سالهای قبل هم مطرح بوده و از دو سال پیش سنجش میزان ازن انجام می‌شود و در تمام کشورهای پیشرفته نیز مشکل ازن وجود دارد.

وی گفت: علت افزایش میزان ازن نازل‌ها و مخازن سوخت است و باید بخش فرآورده‌های نفتی طرحی را اجرایی کند و با ایجاد استانداردهای جدید معاینه فنی، آلایندگی میزان ازن نیز کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010191

وب گردی

وب گردی