ژاپن در صدر جدول مدال‌آوران مسابقات دانشجویان جهان قرار گرفت/ توقف دانشجویان ایران در ایستگاه هفدهم

در آغاز روز سوم مسابقات یونیورسیاد، تیم ایران با کسب یک مدال نقره به همراه مدال برنزی که روز گذشته کسب کرده بود در جایگاه هفدهم و دانشجویان ژاپنی با کسب 13 مدال در جایگاه نخست مسابقات یونیورسیاد 2019 قرارگرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برنامه کاروان ایران در سومین روز مسابقات یونیورسیاد 2019 ایتالیا مشخص شد و ملی پوشان تکواندو تمرینات خود را برای آمادگی بیشتر دنبال خواهند کرد.

کاروان اعزامی ایران به مسابقات یونیورسیاد روز گذشته، موفق شد اولین مدال خود را در مسابقات تیراندازی با تپانچه کسب کند و در روز سوم هم در بخش تیمی تیراندازی یک مدال نقره کسب کند.

همچنین بلندقامتان والیبال در نخستین دیدار از تیم فرانسه شکست خورد. شاگردان پورعروجی در ابتدا سرگردان وارد زمین شدند و 2 ست را واگذار کردند؛ اما با گذشت زمان توپ و میدان را در دست گرفتند و در رقابتی نزدیک نتیجه را واگذار کردند.

برنامه کاروان دانشجویی ایران در روز سوم/ جلسه فنی تکواندکاران برگزار شد

صبح امروز در سالن mostra از ساعت 8 صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت. مسابقات تیراندازی از ساعت 9 به وقت محلی آغاز شد و دانشجویان ایرانی موفق شدند در بخش تیمی مدال نقره را کسب کنند.

همچنین جلسه فنی تکواندو پومسه آقایان و بانوان با حضور تمام نفرات و سرپرست تیم ها ساعت 9 به وقت محلی در سالن گلدن پلازا برگزار شد و ملی پوشان نخستین تمریناتشان را در این مکان پشت سرگذاشتند.

در ادامه اعضای تیم تیروکمان برای آمادگی بیشتر در استادیوم پارتنیو تمریناتشان را ساعت 9 صبح آغاز کردند تا برای رکوردگیری با آمادگی بالا در مسابقات حاضر شوند.

پس از پایان مسابقات تیراندازی با تپانچه 10 متر بانوان ملی پوش ساعت 14:30 تا 16:20 به وقت محلی تمریناتشان را در سالن mostra مکان اصلی مسابقات تیراندازی با تفنگ پشت‌سر خواهند گذاشت.

ایران در جایگاه 17 قرار گرفت

تیم دانشجویی ایران تاکنون موفق به کسب یک مدال برنز مسابقات تپانچه 10 متر آقایان شده است و با توجه به کسب این مدال رتبه ایران در جدول رده بندی به 17 رسیده است.

تیم‌های ملی دانشجویان کشورمان برای شرکت در مسابقات یونیورسیاد 2019 در 4 رشته ورزشی تکواندو، تیراندازی با کمان و تیراندازی با تفنگ در دو بخش دختران و پسران و والیبال پسران به ایتالیا اعزام شده است.

پس از کسب یک مدال نقره توسط تیم تیراندازی با تپانچه آقایان رتبه ایران از 25 به 17 رسید، تیم های ایران، گرجستان و برزیل به صورت مشترک در این جایگاه هفدهم قرارگرفتند و تا پایان مسابقات در روز سوم، قطعا رتبه ها تغییر خواهد کرد.

ژاپن با کسب 13 مدال صدرنشین مسابقات یونیورسیاد است

دانشجویان ژاپنی تا کنون در مسابقات یونیورسیاد بهترین عملکرد را داشته و در جدول رقابت ها در صدر جدول قرار گفتند. کشور ژاپن با کسب 13 مدال نخستین تیمی است که 7 مدال طلا، 5نقره و یک برنز کسب کرده است. البته تیم آمریکا با کسب 9 مدال در تعقیب سامورایی‌هاست و در صورتی که دو مدال طلای دیگر کسب کند رتبه نخست را به خود اختصاص خواهد داد.

در تمام مسابقات جهانی نظیر المپیک، یونیورسیاد و مسابقات چند رشته تیمی که بیشترین مدال طلا را کسب کرده باشد امتیاز بیشتری نسب به سایر رقبا خواهد داشت و با توجه به این موضوع ژاپن با 7 مدال طلا در صدر جدول قرار دارد در غیر اینصورت دانشجویان روسیه با کسب مجموع 15 مدال باید در جایگاه نخست قرار می گرفتند؛ اما چون این تیم تنها سه مدال طلا در کارنامه مسابقات ایتالیا دارد در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

روسیه در صدر کسب ییشترین مدال

بیشترین مدال تاکنون توسط کاروان دانشجویی روسیه «15 مدال»، ژاپن« 13 مدال»، ایتالیا «11مدال» و کره جنوبی« 10 مدال» جزو تیم هایی هستند که تعداد مدال هایی که کسب کردند دو رقمی بوده است. این درحالی است که کشور آمریکا با کسب 5 مدال طلا و مجموع 9 مدال طلا در رتبه دوم قرارگرفته است.

جالب اینجا است که تمام مدال هایی که دانشجویان آمریکایی کسب کردند در رشته شنا آقایان و بانوان بوده است. تیم ژاپن هم در رشته های شنا و جودو آقایان و بانوان تاکنون مدال کسب کرده اند.

دانشجویان ایتالیایی هم در رشته های شنا در بخش تیمی و انفرادی و تیراندازی مدال کسب کرده اند.

تیم اعزامی روسیه به مسابقات یونیورسیاد که بیشترین مدال را کسب کرده در بخش های شنا، جودو و تیراندازی مدال‌آوری کرده است.

نارضایتی دانشجویان ایران از امکانات ایتالیا

دانشجویان ایرانی نسبت به امکانات موجود در فضای ورزشی در ناپل ناراضی بودند و این موضوع را به سرپرست کاروان ایران در یونیورسیاد گزارش دادند.

در همین خصوص محمد رضا دهخدا گفت و گویی با مسوولان برگزاری مسابقات انجام داد و با توجه به توریستی بودن شهر ناپل ایجاد دسترسی برای 7 هزار دانشجو سخت شده است.

والیبالیست های ایرانی که موفق به تمرین در زمین اصلی نشده بودند علت اصلی باخت‌شان در بازی نخست با فرانسه را عدم آمادگی اعلام کردند و قرارشد تا ملی پوشان از این به بعد در زمین اصلی مسابقات یک نوبت تمرین کنند.

به گزارش ایسکانیوز، کاروان اعزامی ایران به مسابقات یونیورسیاد تا کنون در مسابقات تیراندازی با تپانچه بانوان و آقایان شرکت کرده و درجایگاه ششم جهان قرار گرفته است. همچنین والبالیست های ایرانی نتیجه نخستین بازی خود را مقابل فرانسه واگذار کردند و برای بازی فردا با لهستان آماده خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010207

وب گردی

وب گردی