روستاهای سبزوار میزبان گروه جهادی دانشگاه آزاد واحد مشهد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: اردوی جهادی واحد مشهد اول مردادماه در 10 روستای منطقه سبزوار استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

امیر عامری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه اردوی جهادی و خدمت‌رسانی به هموطنان از رسالت‌های هر دانشجوی ارزشی و بسیجی است، گفت: اردوهای جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از نظر وسعت و عمق کارهایی که انجام می‌شود در نوع خود کم نظیر است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد درباره مکان و زمان برگزاری اردوی جهادی این واحد ابراز کرد: اردوی جهادی از اول مردادماه به مدت یک هفته و در 10 روستای سیل زده سبزوار استان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی درباره چگونگی انتخاب منطقه هدف افزود: با بررسی‌ و کارشناسی‌های انجام شده مناطق سیل‌زده در اولویت کارهای جهادی قرار داشت و نهایتاً روستاهای سبزوار انتخاب شد.

به گفته عامری؛ در اردوی تابستان 250 دانشجوی دختر و پسر حضور دارند. همچنین این دانشجویان پیش از اعزام به منطقه، در دوره‌های آموزشی موردنظر شرکت می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با بیان اینکه نخستین دوره جهادی در منطقه سبزوار برگزار خواهد شد، گفت: دانشجویان جهادگر در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، کشاورزی، آموزشی و غیره فعالیت می‌کنند.

این فعال دانشجویی با تأکید بر توانمندسازی مردم روستاهای محل برگزاری اردوی جهادی تصریح کرد: آموزش کارآفرینی، شناسایی ظرفیت‌های منطقه هدف، توسعه و رونق کسب‌وکارهای کوچک در مناطق محروم که از زیرشاخه‌های فعالیت‌های فرهنگی است از جمله برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه پایدار مناطق محروم است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های جهادی معطوف به این است که کارهای مردم نظیر کشاورزی و دامداری را با علم روز دنیا ترکیب کنیم تا بازدهی بالاتری برای مردم روستاها داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010214

وب گردی

وب گردی