چرا این روزها کمتر روزنامه می‌خوانیم؟/ مطبوعات هیچ وقت فروپاشیده نمی‌شود

استاد فرهنگی گفت: فضای مجازی این روزها تب فراوانی دارد، اما به هر حال مطبوعات همیشه جایگاه خاص خود را دارند و هیچگاه فرونمی‌پاشند.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، «علی اکبر فرهنگی» استاد ارتباطات و پیشکسوت روزنامه‌نگاری درباره نقش مطبوعات در کنار فضای مجازی گفت: مطبوعات همیشه نقش خود را داشته و خواهند داشت.

وی با اشاره به تئوری ارتباطات و نظریه‌ای که در آن بیان می‌شود، افزود: در تئوری ارتباطات مارشال مک لوهان می‌گوید که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند باقی رسانه‌ها را از میدان به در کند. ممکن است که بخشی از سهم بازار آنها را بگیرد، اما مطبوعات جایگاه خاص خود را خواهند داشت.

این استاد ارتباطات درباره کمرنگ شدن مطبوعات در جامعه کنونی گفت: طبیعی است که در عصر کنونی حضور مطبوعات کمرنگ شود، اما این به خاطر کمبود کاغذ و تحریم‌ها و ... است.

وی با بیان اینکه مطبوعات هیچگاه فروپاشیده نمی‌شوند گفت: درست است که فضای مجازی این روزها تب فراوانی دارد، اما به هر حال مطبوعات همیشه جایگاه خاص خود را دارند و همین الان هم اگر نگاه کنید می‌بینید که روزنامه‌های بزرگی مثل واشنگتن پست، نیویروک تایمز و ... همچنان تیراژ بالایی دارند و بسیاری از سیاست هایی که ایالات متحده امریکا اعمال می‌کند بر اساس مقاله‌هایی است که نویسنده‌های این روزنامه‌ها می‌نویسند و نقشی که اینها در سیاست اعمال می‌کنند به مراتب بیشتر از فضای مجازی است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1010233

وب گردی

وب گردی