بازتوانی سیل زدگان همگام با بازسازی اماکن در حال انجام است

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به گزارش دستگاه‌های متولی امر بازتوانی در مناطق سیل زده گفت: همچنان که از گزارش ها برمی‌آید بازتوانی همزمان با بازسازی در مناطق یادشده در حال انجام است و دستگاه‌ها وظایف خود را در این باره انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، امیر قادری در جلسه گزارش اقدامات مربوط به بازتوانی با حضور معاون بازسازی و بازتوانی و نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

وی ادامه داد: در طرح جامع بازتوانی پنج بُعد بازتوانی شامل بازتوانی روانی، جسمی، اقتصادی، اجتماعی و معنوی در نظر گرفته شده که استاندارد بازتوانی روانی در سال ۱۳۹۶ تدوین و در سازمان استاندارد ثبت و استاندارد بازتوانی جسمی نیز در سال ۱۳۹۷ اخذ شده است.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: این نشست با توجه به وظایف دستگاه‌های متولی امر بازتوانی که در طرح جامع بازتوانی مشخص و ابلاغ شده است در سیل اخیر برگزار شده است تا دستگاه‌های ذیربط نسبت به اقدامات خود گزارش ارائه کنند.
قادری با اشاره به انعکاس کمتر مسائل مربوط به بازتوانی به این سازمان افزود: مقرر شد که وزارت بهداشت نیازهای اولویت دار مربوط به امر بازتوانی را به سازمان مدیریت بحران منعکس کند تا از طریق قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده پیگیری و اجرایی شوند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین طرح جامع بازتوانی کشور در سال ۱۳۹۳ گفت: طرح جامع بازتوانی کشور براساس بند ۴ سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث و سوانح غیرمترقبه تدوین شده است.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیشنهاد سازمان جوانان هلال احمر جهت تخصیص بخشی از کمک‌های مردمی به بحث بازتوانی را قابل پیگیری از قرارگاه بازسازی و نوسازی است.

قادری تصریح کرد: ممکن است در بحث بازسازی گاهی ناهماهنگی‌هایی بین سازمان‌ها رخ دهد اما سعی می کنیم در برخی از این موارد را در شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور مشخص کنیم.
«سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگزار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1010250

وب گردی

وب گردی