ایجاد رشته‌‌‌های میان‌رشته‌‌ای گیاه‌‌پزشکی و بهداشت محیط در واحد یاسوج

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یاسوج گفت: در واحد یاسوج بحث گیاهان دارویی بیشتر مورد توجه بوده و تلاش ما متناسب با ایجاد رشته‌‌‌های مرتبط با این موضوع است.

کرم جانی‌‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یاسوج در گفت‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تغییر شیوه الگوهای تدریس و همگام‌سازی با روش‌‌‌‌های نوین تدریس و علوم روز دنیا گفت: یکی از مسائل مهم بعد از تعیین محتوا و منابع آموزشی در رشته‌‌‌‌‌های مختلف دانشگاهی، ارائه الگوهای نوین تدریس و همگام‌‌سازی با دیگر دانشگاه‌‌های مطرح دنیا در ساختار نظام آموزشی است.

وی افزود: بدون تردید با توجه به پیشرفت سریع علوم باید روش‌‌‌های نوینی را در ساختار نظام آموزشی خود ایجاد کنیم. از بین عناصری که تحت عنوان برنامه درسی ارائه می‌‌‌شوند؛ یعنی اهداف، محتوا و تکنولوژی، تدریس یکی از عناصر کلیدی است. با توجه به نقش تاثیرگذار تدریس در تربیت نسل آیند‌ه‌‌ساز ایران این بخش از ساختار آموزش اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یاسوج در ادامه درباره عدم کارآیی روش‌‌های سنتی تدریس خاطرنشان کرد: بدون شک به‌کارگیری روش‌‌های سنتی تدریس با توجه به شرایط امروز کارساز نیست. تا زمانی که با روش‌‌‌های نوین تدریس همگام نشویم توانایی امکان حرکت با علوم روز دنیا و رسیدن به توسعه و پیشرفت را نخواهیم داشت.

جانی‌‌پور تاکید کرد: علاوه بر به‌کارگیری روش‌‌‌های نوین تدریس باید فرهنگ‌‌سازی عمیقی میان دانشجویان ایجاد شود تا به صورت خودجوش به مطالعه در زمینه علوم روز دنیا بپردازند. اگر دانشگاه آزاد بخواهد تبدیل به دانشگاه حل مسئله شود باید به مسائل آموزشی و پژوهشی توجه ویژه‌‌‌‌ای داشته باشد؛ بنابراین باید از روش‌‌های نوین تدریس و علوم روز دنیا برای تحقق این امر بهره‌‌مند شود.

وی درباره ایجاد رشته‌‌های میان رشته‌‌ای در دانشگاه آزاد یاسوج خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد رشته‌‌‌هایی متناسب با ظرفیت و شرایط موجود در استان هستیم که با استقبال بیشتری نسبت به دیگر رشته‌‌ها مواجه خواهد شد و منجر به اشتغال‌‌زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد یاسوج می‌شود.

جانی‌‌پور یادآور شد: با توجه به ظرفیت موجود در گچساران نیازمند رشته‌هایی مرتبط با شیمی، نفت و گاز هستیم. در واحد یاسوج هم بحث گیاهان دارویی بیشتر مورد توجه بوده و تلاش ما متناسب با ایجاد رشته‌‌‌های مرتبط با این موضوع است. در تلاش هستیم در رشته‌‌های گیاه‌‌پزشکی و بهداشت محیط، رشته‌‌های میان‌رشته‌‌ای ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010276

وب گردی

وب گردی