مقصر رقص دانشجویان شیرازی مشخص شد/ دیوار کوتاه مجری با پایکوبی دانشجویان فرو ریخت

فیلم هنجارشکنی دانشجویان در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شبکه‌های اجتماعی این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا به واقع این افراد چهار سال یا بیشتر در دانشگاهی اسلامی تحصیل کرده و پرورش یافته‌اند؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، چندی است فیلمی با عنوان «پایکوپی دانشجویان پرستاری» در جشن دانش‌آموختگی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در شبکه‌های مجازی دست به‌دست می‌شود و واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

در این فیلم صحنه‌هایی از هنجارشکنی‌های برخی دانشجویان دیده می‌شود و این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا به واقع این افراد چهار سال یا بیشتر در دانشگاهی اسلامی تحصیل کرده و پرورش یافته‌اند؟ جایی که بنا بود کارخانه آدم‌سازی باشد چگونه نتوانسته پس از حدود چهار سال حدود شأن محیط علمی را به دانشجویان خود بیاموزد؟

اساس شادی و نشاط دانشجویان در محیط علمی نه تنها تقبیح نشده بلکه سفارش نیز شده است؛ اما نشاطی که متناسب با شأن محیطی مانند دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی باشد.

پس از انتشار این فیلم خبرنگار ایسکانیوز ضمن تماس با مسئولان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار توضیحاتی درخصوص کلیپ مذکور شد که در نهایت محمدرضا سمایی مشاور عالی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز توضیحاتی پیرامون حواشی جشن فارغ‌التحصیلی ارائه داد.

معاونت فرهنگی مظلوم واقع شده

سمایی با اشاره به حواشی ایجاد شده در جشن دانش‌آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: این حواشی آن‌طور که شبکه‌های مجازی به آن پرداخته‌اند نبوده و پایکوبی برای چند لحظه رخ داده است. برگزاری جشن دانش‌آموختگی در دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز بر عهده دانشکده پرستاری و معاونت آموزشی است و معاونت فرهنگی فقط محتوای مراسم و میهمانان حاضر در برنامه را تایید می‌کند.

وی ادامه داد:‌ به عنوان مثال در برگزاری مراسم به ما اعلام می‌شود که می‌خواهیم فلان فرد در مراسم حضور پیدا کند،‌ حتی کلیپ‌هایی که قرار است در مراسم‌ها به نمایش گذاشته شود باید دارای مجوز از معاونت فرهنگی دانشگاه باشد. اگر خلاف هماهنگی‌ها برنامه‌ای اجرا شود، برگزار کنندگان مراسم از طرف حراست دانشگاه تذکر دریافت می‌کنند.

مشاور عالی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برگزاری جشن دانش‌آموختگی برعهده معاونت فرهنگی نبوده است، گفت:‌ ما مسائل اتفاق افتاده را در این جشن می‌پذیریم. معاونت فرهنگی همواره مظلوم است و اگر اتفاقی رخ دهد، تقصیرها به گردن معاونت فرهنگی خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: تمامی مجوزهای لازم برای برگزاری این مراسم صادر شده بود و رئیس دانشگاه،‌ معاون، رئیس دانشکده پرستاری و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم حضور داشتند. اتفاقی که در فضای مجازی واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

مجری باید آهنگ را قطع می‌کرد

سمایی بیان کرد: پس از زمان قرائت سوگندنامه، مرسوم است که دانشجویان کلاه خود را به سمت آسمان پرتاپ می‌کنند،‌ پس از آن یک آهنگ مجاز شاد پخش شد. در آن زمان مجری برنامه باید نسبت به قطع کردن این آهنگ اقدام می‌کرد. در این زمینه جلسات لازم تشکیل شده و متخلفان تذکرات لازم را دریافت کردند.

وی افزود: کوروش عزیزی معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای توبیخ متخلفان چند نامه آماده نوشته‌اند؛ همچنین اقداماتی در راستای عدم دعوت از مجری این مراسم در برنامه‌های دیگر دانشگاه صورت گرفته است. معاونت فرهنگی دانشگاه نسبت به عملکرد مجری جشن دانش‌آموختگان دانشکده پرستاری انتقاد دارد و از حضور وی در مراسم‌های دیگر جلوگیری‌ به‌عمل خواهد آمد.

مشاور عالی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه مجری برنامه وظیفه کنترل مراسم را برعهده دارد، گفت: حواشی ایجاد شده ممکن است در تمامی مراسم‌ها ایجاد شده و فردی ممکن است حرکاتی نیز انجام دهد. در چنین شرایطی مجری وظیفه دارد موسیقی را قطع کند؛ اما متاسفانه این اتفاق در دانشکده پرستاری رخ نداد.

رقص نه، دانشجویان دستشان را تکان دادند

وی اظهار کرد: من این فیلم را مشاهده کردم، چند نفر از پسران دانشگاه در این کلیپ هستند و این پایکوبی در حد چند لحظه اتفاق افتاد و ادامه‌دار نبود. این حواشی حتی به مدت یک دقیقه نیز طول نکشید و بسیار کوتاه بود،‌ دانشجویان همان‌طور که کلاه به دست داشتند، دستی هم تکان داده‌اند.

سمایی بیان کرد: امروز قرار است با معاونت فرهنگی دانشگاه جلسه‌ای تشکیل شود و متخلفان تذکرات لازم را دریافت کنند، پیگیری‌های لازم در زمینه حواشی اتفاق افتاده در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: ما از حواشی مطرح شده در این مراسم ناراحت هستیم و با اینکه می‌خواهیم محیط دانشگاه شاد باشد؛ اما این شادی باید در چارچوب قوانین دانشگاه رخ دهد. نمی‌خواهیم مسائل این چنین به حساسیت‌های موجود در جامعه دامن بزند،‌ چنین مسائلی برای نظام هزینه دارد. اگر با این مسائل برخورد شود هزینه دارد و در صورت عدم برخورد، متحمل تبعاتی خواهیم شد. معاونت فرهنگی افراد مختلف از جمله انتظامات، حراست و غیره را خواسته‌اند و تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات این‌چنینی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010277

وب گردی

وب گردی