گرایش های متنوع رشته حقوق، باعث محبوبیت آن در بین داوطلبان شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه گفت: رشته تحصیلی حقوق یکی از محبوب­ ترین و کاربردی­ ترین رشته­ های گروه علوم انسانی بوده و دامنه گرایش­ های رشته حقوق گسترده و در کلیه روابط زندگی امروز قابل ملاحظه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از میانه، جبار بشیری در معرفی جامع و کامل رشته حقوق برای علاقه مندان و داوطلبان برای تحصیل این رشته پرطرفدار اظهار کرد: رشته حقوق با افراد مختلفی در ارتباط هست و فردی که این رشته را مطالعه می­کند لازم است که از قدرت بیان بسیار بالایی برخوردار بوده و بتواند مسائل مورد نظر را استدلال کند.

رئیس واحد میانه با تأکید بر اینکه یک فرد حقوقی بایستی از خلاقیت ذهنی و جسارت بیان و عملکرد لازم برخوردار باشد گفت: شاید به دست آوردن مدرک لیسانس در رشته حقوق کار چندان مشکلی نباشد اما حقوقدان شدن و شاغل شدن در این رشته و موفق بودن کار بسیار سختی است زیرا شخصی که حقوقدان می‌ شود باید از بسیاری از علوم در حد کفایت اطلاعات داشته و بتواند به خوبی از پس وظایفی که به او محول می ‌شود برآید.

وی با بیان اینکه علم حقوق، علمی است با حمایت و دفاع از حقوق محرومان تلاش می­کند تا در جامعه حق و عدالت حاکم شود تصریح کرد: نیاز است فرد، علاوه بر استعداد زبان و ادبیات فارسی قوی، مسائلی را که استدلال کرده و به نتیجه رسیده است را به خوبی بیان کند و افراد مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

وی درباره لازمه تحصیل و اشتغال در رشته حقوق خاطر نشان کرد: برای موفق بودن در این رشته تنها علاقه کافی نیست بلکه باید فردی که با رشته حقوق سروکار دارد، باید فن بیان بالایی داشته و بتواند مطالب را به خوبی بنویسد و روحیه جستجوگری را لازمه ­ی کار خود قرار دهد.

این مسئول، آمیخته بودن این علم با جامعه شناسی، روان شناسی و علوم فلسفی و آگاهی داشتن یک حقوقدان مطلع از این علوم را مهم و ضروری دانست و ادامه داد: منطق حقوق در ضمن این که شباهت ­های زیادی به منطق ریاضی دارد، یک منطق اقناعی و خطایی است، یعنی یک حقوقدان باید بتواند کسانی را که مورد خطاب او قرار می گیرند و یا دادگاهی را که مأمور رسیدگی به دعوا است، با زبان سلیس و بلیغ قانع کند.

بشیری لازمه ی یک دانشجوی موفق حقوق را مسلط به زبان و ادبیات فارسی عنوان کرد و گفت: از محبوب­ ترین رشته­ هایی که داوطلبان گروه علوم انسانی برای ادامه تحصیل در آن در آزمون سراسری شرکت می­کنند می­توان به رشته حقوق اشاره کرد چون گرایش­ های حقوق گسترده است و موجب شده است رغبت بیشتری برای ادامه تحصیل در این رشته نشان دهند.

وی با اشاره به ادامه تحصیل در رشته حقوق در مقاطع مختلف تحصیلی بیان کرد: افرادی که علاقه مند به تحصیل در رشته حقوق هستند، لازم است بدانند که امکان تحصیل در این رشته تا مقطع دکتری فراهم است و می­توانند از مقطع کاردانی تا دکتری در گرایش­ های مختلف و متنوع در مسیر تحصیل حرکت کنند..

رئیس واحد میانه با تأکید بر اینکه رشته تحصیلی حقوق در مقطع کارشناسی در واحد میانه دایر هست خاطر نشان کرد: اکنون این رشته پرطرفدار پنجمین سال ایجاد و راه­اندازی خود را در این واحد دانشگاهی می­گذراند و امسال نیز برای نیمسال اول 99-98 بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

او درباره موقعیت شغلی رشته حقوق در ایران گفت: هم اکنون به دلیل توسعه این رشته و تعداد فارغ­التحصیلان آن، می­توان گفت که یک دانشجوی خوب می­تواند پس از اخذ گواهی لیسانس به شغل ­های متنوعی مثل وکالت دعاوی دادگستری، مشاور حقوقی بانک ­ها، شهرداری­ ها، شرکت ­ها، وزراتخانه­ ها، سردفتری دفاتر اسناد رسمی و.... جذب گردد و درآمد مناسبی کسب کند.

وی به عناوین گرایش ­های این رشته اشاره کرد و گفت: حقوق بشر، حقوق مالکیت فکری، معارف اسلامی و حقوق(حقوق خانواده) و حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم­ شناسی، حقوق محیط زیست، حقوق تجارت بین الملل، حقوق تجارت اقتصادی و ... از جمله گرایش های رشته محبوب و پرطرفدار حقوق است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی میانه ابراز امیدواری کرد: این واحد دانشگاهی در تلاش است تا زمینه­ های مساعد برای ایجاد و راه ­اندازی و توسعه تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی حقوق را در این واحد دانشگاهی برای علاقه مندان به تحصیل در این رشته با بالا بردن سطح کمی و کیفی آموزشی فراهم کند. امید می ­رود در آینده در این راه گام ­های مهمی برداشته و با تربیت نیروهای کارآمد به عنوان یکی از مراکز آموزشی عالی در استان شناخته شود.

بشیری تأکید کرد: ثبت نام بدون آزمون این واحد دانشگاهی در 109 رشته تحصیلی مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، از طریق سایتwww.azmoon.org برای نیم سال اول تحصیلی 99-98 آغاز شده و آمادگی خود را برای جذب دانشجو اعلام می دارد و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند با مراجعه به سایت( azmoon.org) یا حضوری، به ساختمان مرکزی دانشگاه، نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1010283

وب گردی

وب گردی