تفاهم‌نامه همکاری طرح ملی استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش و توانمندسازی کدنویسی امضا شد

با توجه به نقش و اهمیت کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان و اهمیت خاص حوزه فضای مجازی در توسعه اقتصادی و نیز تقویت زیرساخت‌های علمی و فناوری در راستای توسعه محتوای دیجیتال تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به نقش و اهمیت کسب‌و‌کارهای دانش‌بنیان و اهمیت خاص حوزه فضای مجازی در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور و ضرورت تقویت زیرساخت‌های علمی و فناوری کشور در جهت توسعه محتوای دیجیتال، استعدادیابی و هدایت جامعه به‌ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان، کارجویان، مهارت آموختگان، دانشجویان و نخبگان به سمت علم و فناوری و سبک زندگی سالم و همچنین به منظور بهره‌مندی مطلوب از ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و زیرساخت‌‌‌‌های علمی، پژوهشی و تخصصی طرفین در قالب بستر‌‌‌‌های سخت افزاری و نرم افزاری، تفاهم نامه همکاری طرح ملی استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش و توانمندسازی کدنویسی با حضور مسئولان منعقد شد.

این تفاهم نامه ستاد توسعه فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، ستاد توسعه فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دانشگاه پیام نور ، معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ،رئیس سازمان فناوری اطلاعات، رئیس مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی ، شرکت شتابدهنده ابر زندگی به امضا رسید.

براساس این گزارش هماهنگی و هم‌افزایی با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های طرفین تفاهم نامه در موضوع «طرح ملی استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش و توانمندسازی کدنویسی» با اهمیت نقش و جایگاه این موضوع در توانمند‌سازی عام و خاص جامعه و نخبگان و حمایت از آنها با هدف اجرای سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، توسعه فضای کارآفرینی، حمایت از محصولات ایرانی در راستای الزامات ناشی از اقتصاد مقاومتی دانش بنیان، ارتقای ظرفیت های بومی و بهره برداری از این ظرفیت ها، ورود در بازارهای جهانی از جمله محورهای همکاری این تفاهم‌نامه است.
استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش، توانمندسازی کدنویسی و حمایت در برگزاری همایش، سمینار و کنفرانس های مورد نیاز برای ارتقای سطح دانش قشر مورد هدف و تسهیل و زمینه سازی حضور کودکان و نوجوانان ایرانی در دوره های علمی و آموزشی؛ ایجاد کانال های ارتباطی میان نخبگان، دانشگاه ها، مراکز با یکدیگر و با سرمایه گذاران و بهره برداران داخلی و خارجی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری اعم از مساعدت در تأمین زیرساخت ها، فضا، ارائه فرصت های تبلیغانی، بسته های حمایتی یا هر اقدام دیگر لازم و مقتضی متناسب با ظرفیت های قانونی از مهم‌ترین موضوعات این تفاهم‌نامه است.
گفتنی است مدت زمان تفاهم‌نامه با توجه به ماهیت همکاری این تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء به مدت دو سال معتبر است. هرگونه تغییر و بازنگری در مفاد آن یا تمدید مدت تفاهم‌نامه با توافق طرفین به صورت نامحدود بلامانع است. در صورت لغو یا اتمام مدت اعتبار تفاهم‌نامه و عدم تمدید آن، انجام کلیه تعهدات ناتمام طرفین الزامی است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1010290

وب گردی

وب گردی