اضافه شدن 5 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات

رئیس واحد علوم و تحقیقات گفت: از سال گذشته 5 مجوز جدید گرفتیم و تعدادی رشته دیگر هم در مقطع کارشناسی ارشد، درخواست دادیم که بعد از دریافت مجوز نهایی در سال آینده ارائه خواهد شد.

رضا مسعودی رئیس واحد علوم و تحقیقات، در گفت‌‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره افزایش ظرفیت‌ رشته‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در مقطع کارشناسی ارشد این واحد دانشگاهی گفت: امسال 342 رشته در مقطع کارشناسی ارشد داریم که شامل 124 رشته در حوزه علوم انسانی، 136 رشته در حوزه فنی و مهندسی و کشاورزی، 2 رشته دامپزشکی و 69 رشته هنری می‌‌شود. از سال گذشته 5 مجوز جدید گرفتیم و تعدادی رشته دیگر هم در مقطع کارشناسی ارشد، درخواست دادیم که بعد از دریافت مجوز نهایی در سال آینده ارائه خواهد شد.

وی افزود: 5 رشته‌‌ جدیدی که امسال در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات پذیرش دانشجو دارد شامل مطالعات جوان، مدیریت شهری، علم اطلاعات و دانش شناسی، کتابخانه دیجیتال، مهندسی نساجی و پوشاک و مهندسی ورزش می‌‌‌شود.

مسعودی درباره رشته‌‌های مورد استقبال در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات در سال گذشته یادآور شد: در حوزه علوم‌‌‌‌‌‌‌انسانی، رشته‌‌‌هایی مثل روان‌شناسی، حقوق، حسابداری و مدیریت؛ در حوزه علوم‌پایه رشته‌‌هایی چون بیوشیمی، ژنتیک و در حوزه فنی و مهندسی رشته‌‌هایی مثل مهندسی شیمی، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی عمران، مهندسی برق، مکانیک و طراحی شهری از بیشترین استقبال در میان دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مقطع ارشد بهره‌‌مند شدند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات تاکید کرد: هیئت علمی توانمندی در واحد علوم و تحقیقات وجود دارد و در کلیه رشته‌‌‌ها؛ این نقطه قوت قابل مشاهده بوده تا جایی که این واحد دانشگاهی به عنوان برند دانشگاه آزاد شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: واحد علوم و تحقیقات در بسیاری از رشته‌های تحصیلات تکمیلی جز بدنه قدرتمند دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود. بدون تردید، این واحد دانشگاهی با توجه به زیرساخت‌‌های آزمایشگاهی و پژوهشی مناسب همراه با بهره‌‌مندی از استادانی توانمند در رشته‌‌‌های مختلف، بهترین گزینه برای داوطلبان ورود به مقاطع مختلف تحصیلی از جمله مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات متذکر شد: مرکز نوآوری واحد علوم و تحقیقات به زودی افتتاح می‌‌‌شود که نقش مهمی در توسعه کارآفرینی و گسترش فعالیت‌‌های دانش بنیان دارد. بدون تردید این مرکز، فرصت مناسبی را برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت شرکت در فعالیت‌‌های دانش‌‌بنیان و کارآفرینی فراهم می‌کند.

مسعودی در پایان درباره برنامه‌‌های این واحد دانشگاهی جهت جذب دانشجویان برتر تصریح کرد: جهت اعمال تخفیف شهریه و برنامه‌‌هایی برای جذب دانشجویان برتر در مقطع ارشد، هنوز سیاستی تصویب نشده اما پیشنهادهایی در هیات رئیسه مطرح و در حال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010310

وب گردی

وب گردی