اعتبارنامه‌های بین‌المللی استاندارد برای آزمایشگاه‌های فعال اخذ می‌شود

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: شبکه آزمایشگاهی در سال جاری با هدف توسعه فعالیت های بین المللی آزمایشگاه های داخلی، در صدد است که اعتبارنامه‌های بین‌المللی استاندارد برای آزمایشگاه‌های فعال کسب کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی‌فرد رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری درباره برنامه شبکه برای توسعه فعالیت های بین المللی آزمایشگاه ها، بیان کرد: با توجه به اینکه آزمایشگاه های فعال و موثری در کشور هستند که خدمات قابل قبول و درحد استانداردهای بین المللی ارائه می کنند، در تلاش هستیم که در سال جاری برای این آزمایشگاه ها اعتبارنامه های جهانی اخذ کنیم.

وی افزود: باید آزمایشگاه های فعال کشور و خدمات موثر آنها در دنیا نیز شناخته شود و مورد تایید قرار گیرد.

رییس شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: برقراری تعاملات بین المللی در زمینه آموزش های تخصصی و انجام مقایسات بین آزمایشگاهی نیز از دیگر روش هایی است که می تواند در اخذ اعتبارنامه‌های بین‌المللی استاندارد برای آزمایشگاه‌های فعال موثر باشد.

اسدی‌فرد در ادامه عنوان کرد: توسعه بخش بین الملل شبکه آزمایشگاهی و ایجاد همکاری بین مراکز ایرانی و خارجی نیز از دیگر طرح هایی است که در این راستا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010315

وب گردی

وب گردی