به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، وب سایتهای تجارت الکترونیکی در دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته اند. این وبسایتها با استفاده از برنامههای تلفن همراه، موفقتر شدهاند.
در واقع ساختن یک برنامه مسئله مهم نیست؛ بلکه معرفی ویژگیهای جدید و اطمینان از این که آن ها با جدیدترین تکنولوژیها بهروز هستند مسئله مهمتری است.
دلیل اصلی عملکرد بهتر برنامهها نسبت به وبسایتها شخصیسازی آنهاست به طوری که برنامههای خردهفروشی یکی از 4 برنامه مهم در گوشیهای مشتریان است.
در نیمه اول سال 2019 شصت و دو درصد از صاحبان گوشیهای هوشمند از برنامههای تلفن همراه برای خرید استفاده کردند. با پیشرفت تکنولوژی، رابط کاربری و به تبع آن تجربه کاربر افزایش می یابد. برنامه های موبایل برای استفاده و ایجاد لینک مستقیم بین برندها و مشتریان آسانتر هستند؛ در نتیجه، مشارکت بیشتر باعث منفعت بهتر می شود.
حال این سوال پیش میآید که چرا برنامه های موبایل برای فروشگاههای تجارت الکترونیک حیاتی هستند؟ ایسکانیوز در ادامه به بررسی علل این مسئله می پردازد.
گزینه ترجیحی
تحلیل انجام شده توسط«ThinkWithGoogle» نشان می دهد که کاربران در زمان خرید یک محصول، ابتدا یک جستجوی سریع در گوشی های خود انجام می دهند و پس از بررسی قیمتها به فروشگاه محلی نزدیک خود مراجعه میکنند.
این خدمات راحتی و تجربه خرید بهتری را برای آنها ارائه می دهد. آنها می توانند قیمت برندها و نظرات داده شده در مورد یک محصول را بررسی کنند.
از این رو، ساخت یک برنامه تلفن همراه در این زمینه نهتنها درآمدزایی خواهد کرد بلکه این امر به فروشگاههای الکترونیک کمک می کند تا اطلاعات بازار فعلی و رفتار مصرف کننده را رصد کرده و راهبردهای بهتری را برای بازار ارائه دهند.
مشارکت بهتر
برنامه های موبایل شخصی سازی شده اند و در نهایت تعامل بهتر با مشتریان را فراهم می کنند.
برندها می توانند تاریخچه مرورگر و محصولات پیشین خریداری شده را بررسی و مطابق با آن پیشنهادات را تنظیم کنند.
این برنامه ها بر اساس رفتار مصرف کننده تنظیم می شوند و دارای تجربه جستجو بهتر هستند که مانند وبسایتها زمخت نیستند.
آنها با ذخیرهسازی سابقه معاملات و آدرس های تحویل، خرید را ساده تر می کنند. حدود 50 درصد از ترافیک شبکه از برنامه های تلفن همراه هستند.
حفظ مشتری
آمارها نشان داده است که شروع به کار بد یک برنامه باعث می شود که تقریبا 34 درصد از مشتریان آن به برند دیگری روی آورند. با این حال، دانلود بیشتر برنامه یک برند خاص، به معنی گرایش بیشتر آنان به این مارک است.
برنامه های بسیاری نیز وجود دارد که دانلود می شوند ولی در تلفن ها به حالت معلق و بدون استفاده باقی میمانند. علاوه بر این، جستجوی مشتریان در برنامه ها بیش از سایت ها است. آنان از برنامه ها خریدهای بزرگتری میکنند و همین مسئله باعث افزایش فروش و تکرار خرید می شود.
کاهش رها کردن سبد خرید
رها کردن سبد خرید« Cart Abandonment» به عنوان بزرگترین رقیب یک کسب و کار شناخته میشود. با این حال، به طور متوسط 70 درصد مشتریان سبد خرید خود را قبل از هیچگونه پرداختی ترک می کنند. دلایلی مانند هزینه بالای پست، صرف وقت در مورد ایجاد حساب و گزینه های پرداخت کم، ممکن است مشتری را از خرید منصرف کند. همه این ها معمولا یک تجربه خرید بد نامیده می شود.
این تجارب را می توان به راحتی و با ایجاد یک طراحی عالی در برنامه موبایل بهبود داد. بهینه سازی فرم های پرداخت تا 20 درصد در کاهش این میزان کمک میکند.
تقویت برند
مشتریان منبعی عظیمی برای به رسمیت شناختن نام تجاری هستند. برنامه های موبایل می توانند نیروی محرکه گسترش آگاهی در بین این افراد باشند.
مشتریان در مقایسه با وب سایت ها، تقریبا 27 درصد زمان بیشتری را در برنامه های موبایل می گذرانند در این راستا برندها می توانند برای جذب آنها، تخفیف های مختلف در استراتژی بازاریابی خود از طریق برنامه های موبایل، ارائه میدهند.
یک راهکار این است که برنامه ها این استراتژی را با ارسال اعلان های تخفیف تقویت کنند که همچنین میتواند در افزایش دانلود و نصب نیز موثر باشد. دیگر ویژگی های ساخته شده از قبیل کنترل جستجو و پشتیبانی صوتی برای تقویت نام یک برند سودمند است.
برنامه ها با کانال های مختلف رسانه های اجتماعی، یکپارچه شده اند. در این راستا برندها و بازاریابان می توانند تعامل کاربران، ترجیحات و عادت های خرید را دنبال کنند. داشتن این اطلاعات از مشتریان، منجر به ارائه خدمات بهتر می شود. رضایت مداوم مشتری به ایجاد یک پایگاه مورد اطمینان کمک می کند که نتیجه آن فروش بالاتر خواهد بود.
امن و ساده
امنیت احتمالا بزرگترین نگرانی مشتریان در هنگام خرید آنلاین است. وبسایتها روش های پرداخت طولانی دارند که گاهی اوقات باعث انصراف از خرید می شوند.
این باعث آسیب پذیری مشتریان نسبت به تهدیدهای امنیتی میشود. از سوی دیگر، برنامه های موبایل دارای یک برنامه امنیتی چند لایه هستند. مواردی مانند «Debit./Credit cards» «Net Banking» و سایر کیف پول های الکترونیکی معاملات را بسیار امن می کند. علاوه بر این برخی از گزینه های پرداخت که ذخیره می شوند باعث می شوند تا کار پرداخت دوباره سریعتر شود.
نتیجهگیری
با افزایش 54 درصدی کاربران برنامه های تجارت الکترونیک بالاترین درآمد را به دست آوردهاند. کار با برنامه ها راحت تر از وبسایتهاست؛ زیرا به راحتی در فروشگاه های اندروید و اپل در دسترس هستند. به علاوه، بر خلاف وبسایتها به ویژگیهای مرورگر وابسته نیستند. مواردی مانند «Mobile biometrics»، تجربه و مشتری محوری، خرید را تعاملی و سرگرم کننده می کند.
توسعه برنامه تلفن همراه پس از آنکه برای دانلود قرار می گیرد، متوقف نمی شود. ایجاد حساب هایی برای جذب مشتریان بلندمدت، گام مهم بعدی است.
توسعه یک برنامه تلفن همراه برای تجارت الکترونیک، نقطه شروع ارتباطی همه جانبه و تعاملی با مشتری شماست. برنامهها بر اساس تجزیه و تحلیل عمیق که بر رفتار مصرف کننده نظارت دارند تولید می شوند و در نهایت، با افزایش فروش، سود تجارت الکترونیک را افزایش می دهد. از این رو، هدف نهایی باید همواره ارائه یک تجربه خرید سفارشی و راحت باشد.
تقریبا 78 درصد از مشتریان ترجیح می دهند که از یک برنامه تلفن همراه استفاده کنند؛ همچنین این برنامه ها درهر کجا، هر زمان و حتی آفلاین در دسترس هستند. از این رو، برنامه تلفن همراه به عنوان لینک اتصال در میان همه کانالهای ارتباطی هستند که یک تجربه بصری به کاربران ارائه می دهند.
انتهای پیام/