دوپینگ‌ها تکنولوژیک شده‌اند/ با ظرفیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اتفاقات جدیدی را رقم می‌زنیم

سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی جدا از مجموعه وزارت علوم نیست و قطعاً ظرفیت بسیار زیادی در این دانشگاه وجود دارد و امیدوارم به اتفاق یکدیگر بتوانیم اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم.

علی شریف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حاشیه بازدید از تحریریه ایسکانیوز، درباره میزان استفاده از علم و پژوهش در ارتقای ورزش کشور اظهار کرد: اگر از علم و پژوهش در رشد و پیشرفت ورزش کشور استفاده نکنیم، جای سؤال دارد. در حال حاضر دوپینگ‌ها در دنیا دیگر تزریقی و خوراکی نیست؛ بلکه دوپینگ تکنولوژیک صورت می‌گیرد. اگر توانستیم از دانش و فناوری‌های ورزشی به درستی بهره ببریم، قطعا رشد چشمگیری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: اگر ورزش ما از دانش و تکنولوژی فاصله بگیرد و مرزبندی انجام شود، نتیجه مثبت و مورد انتظار ما رقم نخواهد خورد و در سطح بین‌المللی، حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در حد توان تولیدات کاربردی ارائه دهیم و تولیدات پژوهشی ما هم نیازمحور باشد.

سرپرست پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی تصریح کرد: اولین مرکز فناوری‌ها و نوآوری‌های ورزش ایران توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به صورت ساختارمند و دارای چارچوب ایجاد شده و شکل گرفته است. اکنون در حد توان از تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ورزش، حمایت می‌کنیم.

شریف‌نژاد خاطرنشان کرد: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، ریسک محصولات فناوری را می‌پذیرد تا تبدیل به یک دانش فنی چه در حوزه نرم‌افزار و چه در عرصه سخت‌افزار شوند. خوشبختانه مرکز فناوری‌های ما در طول یک سال و نیم اخیر، چند محصول ارائه کرده و چند پروژه دیگر هم در دست اجرا دارد. امیدواریم تا سال آینده، محصولات جدید هم به نتیجه برسد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی برای تأثیرگذاری در حوزه ورزش گفت: ما همکاری‌های خوبی را چه در بدنه علمی و چه در حوزه فناوری با دانشگاه آزاد اسلامی داریم. همکاران ما دارای ارتباط تنگاتنگی با همتایان خود در مجموعه دانشگاه آزاد هستند. دانشگاه آزاد اسلامی جدا از مجموعه وزارت علوم نیست. قطعا ظرفیت بسیار زیادی در این دانشگاه وجود دارد و امیدوارم به اتفاق یکدیگر بتوانیم اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1010323

وب گردی

وب گردی