آیت الله سید محسن غرویان استاد حوزه با اشاره به گذشت یک سال از انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت یازدهم ، روحیه نقدپذیری حسن روحانی را سرمایه بزرگ او و دولتش خواند و گفت : بر اساس سخنان مقام معظم رهبری فضای درباره نقد و انتقاد در کشور ، اقدام رئیس جمهوری در دعوت رقیبان انتخاباتی اش را می توان تلاش دولت در راستای شکل دهی به فضای نقد در کشور خواند .

غرویان در گفتگو با ایسکانیوز ، نشست رئیس جمهوری با کاندیداهای ریاست جمهوری را بسیار مطلوب توصیف کرد و با بیان اینکه این جلسه در فضای رسانه ای و مطبوعاتی کشور نیز بازخوردی مثبت داشته است ، تاکید کرد : همه افراد به ویژه اساتید اخلاق باید در مقام عمل ، احترام به مخالف را نشان دهند تا بتوانند مروج فضای نقد سالم و اخلاقی در کشور باشند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه نقد و انتقاد همواره با روش مشخص همراه است و هیچگاه به معنای بداخلاقی نیست ، گفت : نقد باید به دور از افراطی گری ، توهین و اختلافات شخصی باشد چون باید با حفظ حرمت و حریم افراد ، آنان را نقد کنیم .

غرویان که به عذرخواهی رئیس جمهور و برخی اعضای کابینه از مردم به دلایل برخی نواقص در کارهایشان ، سخن گفت ، بر این باور است که روحانی و دولت یازدهم توانسته اند تا حد زیادی توانسته اند در مسیر گشایش فضای نقد گام بردارند .

او با اشاره به روایات از توصیه های دینی به نقد حتی به پیشوایان مسلمین سخن گفت و تاکید کرد : استفاده از کلمات نادرست به ویژه از سوی علما و بزرگان خوشایند نیست بنابر این همه بزرگان علم و اخلاق علاوه بر آنکه در این راه درست باید با دولت همراه شوند ، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید با بسط دادن این فرهنگ که خود در مسیر آن گام بر می دارد ، در دانشگاه ها ، حوزه های علمیه و مراکز فکری و علمی که از تاثیرپذاری بالایی در جامعه برخوردارند ، بپردازد.
کد خبر: 10157

وب گردی

وب گردی