دانش افزایی هنر خوشنویسی در کابل

کارگاه‌های کوتاه مدت دانش‌افزایی هنر خوشنویسی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل افغانستان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رضا ملکی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل با غلامی، هنرمند خوشنویس و رییس انجمن خوشنویسان افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

ملکی در سخنانی، با تأکید بر گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت: هنرمندان خوشنویس حافظان خط و زبان فارسی هستند، زیرا در جهان فقط دو کشور ایران و افغانستان به خط فارسی نگارش می‌کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در کابل آمادگی این نمایندگی برای برگزاری کارگاه‌های کوتاه مدت دانش‌افزایی هنر خوشنویسی با حضور اساتید خوشنویسی جمهوری اسلامی ایران در کابل افغانستان را اعلام کرد.

غلامی، رییس انجمن خوشنویسان افغانستان در این دیدار، بیان کرد: امروزه نیاز اصلی و ضروری ما آموزش و برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی برای ارتقاء سطح هنری و دانش هنرمندان خوشنویس افغانستان است.

وی در ادامه، خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در کابل، برای حضور هنرمندان افغانستانی در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020344

وب گردی

وب گردی