لزوم تغییر شرایط تحریم به سود جامعه با پشتوانه دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: در شرایط تحریم که برای کسب درآمد با مشکلات جدی مواجه هستیم، باید این تهدید را به یک فرصت برای کشور تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهناز ملانظری در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری که صبح امروز با موضوع «هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم» در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: مفتخریم در ایام دهه کرامت، در دانشگاه الزهرا (س) میزبان هم‌اندیشی دانشگاه و دولت هستیم. پرداختن به ارتباط صنعت با دانشگاه و هم‌اندیشی با دولت در شرایط تحریم، نقطه ثقل بحث ماست.

وی ادامه داد: دانشگاه باید به حل مسائل جامعه بپردازد. در شرایط تحریم که برای کسب درآمد با مشکلات جدی مواجه هستیم، برآنیم این تهدید را به یک فرصت برای کشور تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: باید به سوی تغییر شرایط به سود جامعه حرکت کنیم. حضور اعضای دولت، روسای دانشگاه و صاحبان صنعت نشان از حضور هر سه ضلع مثلث اساسی دارد.

ملانظری خاطرنشان کرد: ما دو تجربه افتخارآمیز در دوران دفاع مقدس و هسته‌ای را داریم. جنگ اقتصادی، چالش دیگری است تا عبارت ما می‌توانیم را بار دیگر برای جهان معنا کنیم.

وی افزود: بحث مهم در شرایط موجود، تمرکز بر آموزش‌های کاربردی و توانمندسازی نیروی انسانی است. در تحریم، توجه به مسائل روانی هم به اندازه مشکلات اقتصادی اهمیت دارد.

رئیس دانشگاه الزهرا (س) با بیان اینکه باید صنعت را به سمت دانشگاه هدایت کرد، تاکید کرد: دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت کم‌کاری نکرده‌اند. فرصت مطالعاتی در سال‌های اخیر اجباری شده و نشان از تلاش دانشگاه دارد.

ملانظری ادامه داد: دانشگاه‌ها این پتانسیل را دارند در بحث فنی به واحدهای صنعتی کمک کنند. همچنین آسیب‌های روانی ناشی از تحریم مانند بیکاری و از هم‌گسیختگی اجتماعی را باید مورد توجه قرار داد که دانشگاه در این زمینه هم می‌تواند موثر واقع شود.

وی افزود: امیدوارم در پایان نشست، دبیرخانه‌‌ای برای ارتباط صنعت با دانشگاه تعریف شود. دانشگاه الزهرا (س) می‌تواند در این زمینه هم پیشگام باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020370

وب گردی

وب گردی