تعیین امتیاز ویژه برای فعالیت‌های پژوهشی درآیین‌نامه جدید ارتقای اساتید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از بازنگری در آیین‌نامه ارتقای اساتید، برای فعالیت‌های علمی، پروژه‌ها و تحقیق‌ها امتیاز بیشتری لحاظ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری که صبح امروز با موضوع «هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم» در دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد، گفت: امیدواریم امروز و با برگزاری اینگونه جلسات دستاوردی برای هماهنگی بیشتر مراکز علمی حاصل شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وظایف مهمی را به عهده داشتند، بدنه کارشناسی نیروی انسانی نیازبه توسعه داشت با این حال توسعه آموزش عالی را با شیب تندی در پیش داشتیم.

غلامی تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی در سطح کشور به خوبی انجام شد و از دهه ۷۰ به بعد رشد مناسبی در این زمینه به وجود آمد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها به خوبی در دهه ۷۰ در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشجو جذب کردند.

وی اظهار کرد: در دو سال گذشته برای اشتغال‌زایی، دوره‌های مهارت آموزی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که این پروژه همچنان با روند خوبی در حال پیگیری است.

غلامی عنوان کرد: بازنگری در آیین‌نامه ارتقای اساتید در دستور کار قرار گرفته است و پس از ابلاغیه به دانشگاه‌ها این اتفاق صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه در آیین‌نامه پیشین، نگاه زیادی به فعالیت‌های عملی وجود نداشته است پس از بازنگری در آیین‌نامه ارتقا، برای فعالیت‌های علمی، پروژه‌ها و تحقیق‌ها امتیاز بیشتری لحاظ خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایران در میان کشور‌های منطقه رتبه اول را به خود اختصاص داده و رتبه خوبی در میان کشور‌های غرب آسیا بدست آورده است.

غلامی تصریح کرد: در دهه ۹۰ با افزایش شکل گیری مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، رویکرد جدیدی را حوزه آموزش عالی داشتیم و بر اساس گزارشات و آمار‌های موجود در یک دوره، موفقیت‌های قابل توجهی را به دست آوردیم.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: رویکرد بد کشور‌های استکباری و تحریم‌های اعمال شده علیه ایران سبب شده دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما نقش بهتری را از خود نشان دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020373

وب گردی

وب گردی