همکاری اپراتورهای انگلیسی با هواوی

اپراتورهای تلفن همراه بریتانیا با همکاری با شرکت هواوی چین هشدار امنیتی در این مورد را نادیده می گیرند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت های بریتانیایی اعلام کردند که از فناوری 5G چین برای راه اندازی شبکه جدید موبایل استفاده خواهند کرد.

هواوی در حال توسعه شبکه های 5G برای همه چهار اپراتور بزرگ تلفن همراه در بریتانیا است. اگرچه دولت هنوز تأیید نکرده که شرکت فناوری بحث برانگیز چینی اجازه ساخت نسل بعدی زیرساخت های بی سیم را خواهد داشت یا خیر.

این افشاگری موجب تشدید تنش بین انگلیس و آمریکا شده است. آمریکا پیش از این اعلام کرده بود دولت چین می‌توان از تجهیزات برای جاسوسی در سایر کشورها و شرکت ها استفاده کند.

شواهد نشان می دهد که هواوی درحال ساخت شبکه های 5G در شش شهر انگلستان است که «ودافون»، شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیا در آن‌ها فعالیت می کند.

تصمیم اپراتورهای انگلیس برای استفاده از هواوی در بخش های غیرهسته ای شبکه های خود (اساسا سیستم های رادیویی که امکان ارتباط بی سیم را فراهم می کنند ) یک نوع قمار برای اپراتورهای مخابراتی به حساب می آید زیرا ممکن است به دلیل تحریم های دولتی (در مورد کمپانی های چینی که تکنولوژی 5G را ارائه می دهند) متحمل هزینه گردند.

گفته شده که در صورت وضع محدودیت برای هواوی، انگلستان 18 تا 24 ماه از دسترسی گسترده به شبکه 5G عقب می افتد که این اتفاق هزینه 4.5 تا 6.8 بیلیون یورویی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020380

وب گردی

وب گردی