مأموریت دانشگاه اشتغال‌پذیری دانشجویان و پشتیبانی از تولید است

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: مأموریت ما ایجاد اشتغال و تولید نیست؛ بلکه اشتغال‌پذیری دانشجویان و پشتیبانی از تولید است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با موضوع هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه 17 تیرماه 98 در دانشگاه الزهرا (س)، برگزار شد.

در نخستین پنل این نشست که به دبیری مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، فریدون مهبودی از شرکت سیناژن و عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مبنا حضور داشتند.

برومند در ابتدای این پنل اظهار کرد: مأموریت ما ایجاد اشتغال و تولید نیست؛ بلکه اشتغال‌پذیری دانشجویان و پشتیبانی از تولید است؛ اما وقتی ببینیم کشورمان در این دو زمینه دچار مشکل شده، ما هم وارد کارزار خواهیم شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۰۰ نفر ظرفیت هیئت علمی از وزارتخانه‌های مختلف دریافت کرده‌ایم. درباره مباحث کارآفرینی و پارک‌های علم و فناوری، اتفاقات بسیار خوبی رخ داده؛ اما حالا باید در زمین بسیار بزرگ‌تری به نام جامعه بازی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020385

وب گردی

وب گردی