دشمن با خوشحالی ما از برجام تصور کرد که سرش را کلاه گذاشته‌ایم

مدیرعامل شرکت مپنا گفت: فکر می‌کنم بعد از برجام زیادی خوشحال بودیم و طرف مقابل تصور کرد سر او کلاه گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با موضوع هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم امروز دوشنبه 17 تیرماه 98 در دانشگاه الزهرا (س)، برگزار شد.

در نخستین پنل این نشست که به دبیری مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم برگزار شد، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، فریدون مهبودی از شرکت سیناژن و عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا حضور داشتند.

عباس علی‌آبادی مدیرعامل شرکت مپنا به عنوان یکی از دو نماینده صنعت در این پنل گفت: هیچ‌وقت از شنیدن این جمله که ایران، کشور ثروتمندی است خوشحال نمی‌شوم؛ چون ما را به باور اشتباه می‌اندازد. سرمایه را نباید به مثابه درآمد درنظر گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ قرارداد در مقیاس چند صد میلیون دلار امضا کرده‌ام؛ هر بار بعد از امضای قرارداد خیلی خوشحالی کردیم، طرف مقابل تصور کرد سر او کلاه گذاشته‌ایم! فکر می‌کنم بعد از برجام هم زیادی خوشحال بودیم و تصور مشابهی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت مپنا با اشاره به پیشنهاد برای رشد اقتصادی تصریح کرد: مردم در هر جامعه باید برای تحقق اهداف به کار گرفته شوند و نمی‌توان با یکجانبه‌گرایی موفق شد. همچنین تمرکززدایی باید مد نظر قرار بگیرد.

علی‌آبادی، یارانه پنهان را یکی از مشکلات ایران دانست و گفت: یارانه پنهانی که برای بنزین، برق و سایر انرژی‌ها از سوی دولت پرداخت می‌شود نیز یکی از مشکلات ماست. ما باید به جای یارانه، کارانه بدهیم.

وی افزود: به‌جای تمرکز بر اشتغال به هر شکلی باید به اشتغال دانش‌بنیان توجه کنیم. مهم‌ترین نکته در این میان عدم مشارکت نظام بانکی در پروژه‌هاست. از طرفی ما کالاهایی را وارد می‌کنیم که بدون تردید توان ساخت آنها را در ایران داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020389

وب گردی

وب گردی