تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ضمانت اشتغال و آینده جوانان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در دوره مدیریتی جدید به دنبال تأمین اشتغال جوانان است و برنامه‌های خود را براساس انتظارات مردم از دانشگاه تنظیم کرده‌ است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان گلستان، با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این نشست، با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دانشگاه در دوره مدیریتی جدید به دنبال تأمین اشتغال جوانان است و برنامه‌های خود را در این حوزه براساس انتظارات مردم از دانشگاه تنظیم کرده‌ است.

وی با تاکید بر اینکه تحولات دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که بتواند اشتغال و آینده جوانان را تضمین کند، تصریح کرد: بر این اساس، یکی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی توجه به رشته کشاورزی است، چرا که در این حوزه شاهد عدم اقبال مردم نسبت به رشته‌های کشاورزی هستیم. با وجود 5 میلیون خانوار در کشور که از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند، توجه به این حوزه موضوع مهمی است که می‌تواند باعث رونق اقتصاد خانوارها شود. برای تحقق این موضوع، تغییر روش در آموزش و تحول در کشاورزی در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته تا بتوانیم دانشجویان کارآمد در این حوزه تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان گلستان، گفت: ظرفیت کشاورزی در این استان نیاز به توجه جدی و تحولی برای کارآمدسازی دانش دارد که خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، علوم دارویی و گیاهان زینتی در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان وجود دارد که قرار است در راستای توسعه استان گلستان و بسترسازی اشتغال دانش‌بنیان به کار گرفته شود.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با اجرای طرح‌های تحولی، علاوه بر رونق اقتصاد منطقه‌ای، پشتیبان توسعه هوشمند استان باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سخنان آیت‌الله نورمفیدی درخصوص لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: اعتقاد ما هم این است که در علوم انسانی، صورت‌گرایی و سطحی‌نگری شده و این موضوع باعث نادیده گرفته شدن مزیت‌های مباحثه و مناظره شده است. برای اصلاح این روش، باید تربیت جوانان را تقویت کنیم تا اساتید در کلاس‌های درس متکلم وحده نباشند و شرایط مباحثه و مناظره در کلاس‌ها و فضای دانشگاه ایجاد شود.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، علوم انسانی و هنر را از رشته‌های فنی مهندسی و علوم پزشکی جدا کرده و به این ترتیب سه معاونت موضوعی مجزا به وجود آورده تا به حوزه علوم انسانی و هنر توجه بیشتری معطوف دارد تا فضای گفت‌وگو و ادبیات فاخر در جامعه احیا و فضای مباحثه، مناظره و نقدپذیری ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020394

وب گردی

وب گردی