ارتباط میان صنعت و دانشگاه خوب نیست/ ایجاد فرصت های مطالعاتی در دفاتر صنعتی

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه خوب نیست و همواره هر بخش  کار خود را انجام داده است و وقتی تولید به روز نباشد نمی‌توان پیشرفت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری که در دانشگاه الزهرا درحال برگزاری است اظهار کرد: ما ۷ محور دانشگاهی مهم را برای حل بسیاری از مشکلات در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها یک ساله نیستند اما شروع، تنها از امسال است تولید داخل، توسعه فناوری‌ها و شرکت‌های دانش بنیان، مدیریت بازار، بهبود فضای کسب و کار، تامین منابع مالی و توسعه سرمایه گذاری از جمله محور‌ها است.


رحمانی با اشاره به حمایت از تولید داخل گفت: یکی از محورهایی که به نقش دانشگاهیان می‌پردازد بحث تولید داخل است و در این محور وارد عمل شده ایم و نام آنرا نهضت داخل قرار داده‌ایم.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: می‌خواهیم کار نهضتی و انقلابی را برای ساخت محصولات داخلی انجام دهیم و توسعه اقتصادی از افزایش تولید داخلی نشأت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در برنامه ما دو محور وجود دارد اظهار کرد: یکی خودروسازان و واحدهای بزرگ و یکی واحدهای کوچک در برنامه ما قرار دارد بخش های بزرگ همچون خودروسازی و فولاد‌سازی، خود نمایشگاه فیزیکی را راه اندازی کرده‌اند و به آنها گفته‌ایم چه نیازی دارند و آنرا اعلام کنند.


رحمانی تصریح کرد: باید روی بحث ساخت داخل بصورت جدی ورود پیدا کنیم بر اساس این آمار تولید داخل از سال ۹۲ تا ۹۶ سه برابر شده است سهم قرارداد ها ۹۵۲ میلیارد تومان بوده که این میزان بسیار کم است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره بخش‌های مختلف اقتصادی گفت: ما در سیاست‌های خود برنامه‌های مختلفی قرار داده ایم و پیشرفت‌ها نشان از رشد دارد در شرایط تحریمی راهکار شکوفایی فناوری و صادرات است.

وی گفت: در طرح محور فناوری ۴ برنامه را اجرایی کردیم یکی طرح تاپ( توانمندسازی تولید و اشتغال پایدار) است ارتباط میان صنعت و دانشگاه خوب نیست و همواره هر بخش کار خود را انجام داده است وقتی تولید به روز نباشد نمی‌توان پیشرفت کرد اما این طرح می‌خواهد ارتباط میان دانشگاه و صنعت را به ارتباط ارگانیکی تبدیل کند.

رحمانی تصریح کرد: نسبت اشتغال خوب نبود اعتقاد داریم که به تغییر اساسی احتیاج داریم و امیدواریم همه بتوانیم به فهم اشتراک برسیم و وزارت صمت آماده است و اکنون وارد عرصه تغیراتی شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: بیش از ۲ هزار مجوز تحقیق و توسعه صادر شده است و به طور حتم از فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به دانشگاه‌های نسل ۴ گفت: اگر برنامه‌ریزی درست نداشته باشیم و به مشکل برخورد خواهیم کرد ما باید دفاتر کسب و کارهای نوین را راه اندازی کنیم.

رحمانی با اشاره طرح تاپ گفت: ایجاد فرصت‌های مطالعاتی در دفاتر صنعتی مهم است حتی با ستاد کل نیروهای مسلح برنامه‌ریزی کردیم که برای کمک به دانشجویان سرباز قدم برداریم تفاهم کرده‌ایم که در بستر طرح تاپ بتوانیم صنعت و دانشگاه را به یکدیگر ارتباط دهیم و شاهد شکوفایی صنعت باشیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: برخی از منابع بین المللی گفتند که رشد ما منفی می‌شود اما اگر همه باهم کمک کنیم این امر هیچگاه محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020399

وب گردی

وب گردی