رسانه باید رسالت و وظیفه خود را بشناسد/ هنر رسانه مخابره پیام ایران به جهان است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: هنر رسانه این‌ است که پیام جمهوری اسلامی را به سراسر جهان مخابره کند و رسانه باید رسالت و وظیفه خود را بشناسد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مراسم تکریم تجلیل و معارفه مدیران خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی(آنا) و باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران که امروز در ساختمان رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: اصل موضوع دعوای حضرت امام(ره) با نظام سلطه و استکبار است و در طول تاریخ نمادهای خود را داشته و امروز در قالب جمهوری اسلامی و نظام سلطه چهره‌نمایی می‌کند.

وی افزود: مستکبر برای کسی غیر از خودش ارزش قائل نیست امروز دعوای ما با یک مستکبر به نام آمریکاست و مسیر طی شده در ۴۰ سال نشان داده نمی‌توان به او اعتماد کرد و ضربات جدی به کشور ایران وارد کرده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطق قوی اسلام معادله قدرت را به نفع ما تغییر می‌دهد، گفت: رسانه‌ها اگر بر این نکته مهم تاکید کنند زمین بازی به نفع جمهوری اسلامی تغییر می‌کند.

به گفته زاکانی؛ هنر رسانه این‌ است که پیام جمهوری اسلامی را به سراسر جهان مخابره کند. رسانه باید رسالت و وظیفه خود را بشناسد.

وی با اشاره به اینکه رسانه محل تعلیم و تربیت درست و یک دانشگاه است، اذعان کرد: رسانه می‌تواند بالاترین اثر را در تربیت افراد مومن داشته باشد. در مقام مواجهه با نظام سلطه، یک وظیفه متوجه رسانه‌هاست و آن توجه به رشد بصیرت و آگاهی در جامعه است تا نظام بتواند بر افکار رشد یافته مردم‌ تکیه کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از طرف نظام سلطه ابهتی در ذهن‌ها ساخته می‌شود که با همین هیبت کلاشی و قلدری می‌کند به همین دلیل نشان دادن چهره واقعی سلطه به جامعه باعث می‌شود تا جامعه نسبت به دشمن آگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی مواقع برای مسئولین کشور اختلال محاسباتی ایجاد می‌شود و شاید تصمیمات اشتباه بگیرند که رسانه می‌تواند با روشنگری و به عنوان پل ارتباطی بین نخبگان این اشتباه محاسباتی را مختل کنند.

زاکانی با اشاره به ظرفیت‌های مجموعه رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و وظایفی که باید به سرانجام برسانند اظهار کرد: ماموریت خاصی برای آنا، ایسکانیوز و فرهیختگان وجود دارد که می‌توانند با تکیه بر بزرگترین دانشگاه آزاد اسلامی و نخبگان دانشگاهی در جهت پیشرفت کشور گام بردارند. در کنار سایر ظرفیت‌ها می‌توانند امکانی را فراهم کنند که به عنوان تریبون دانشجو شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: شأن رسانه فراتر از این است که نگاه وابستگی به جریانات سیاسی داشته باشد و باید در مسیر تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بردارد. مسئولیت بزرگی که برعهده ما وجود دارد این است که بتوانیم اهداف انقلاب اسلامی را محقق کنیم که این مهم نیز به عهده رسانه است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1020400

وب گردی

وب گردی