120 رتبه زیر هزار، سهم دانش آموزان انجمن اسلامی در کنکور سراسری 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: از بین یک هزار و 100 فارغ التحصیل اتحادیه، 120 رتبه زیر هزار سهم انجمن های اسلامی در کنکور سراسری سال 97 بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در تشریح وضعیت علمی انجمن اسلامی و فارغ التحصیلان اتحادیه در سال گذشته،گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان یک تشکل دانش آموزی با رسالت فرهنگی، انقلابی، توانسته است دانش آموزانی را درمجموعه خود پرورش دهد که پیشتازان علمی کشور به شمار می روند.

وی در خصوص آمارهای قبولی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سال 97 گفت: آمارها حاکی از آن است که سال گذشته از بین هزار و 100 فارغ التحصیل انجمن اسلامی، 120 نفر از آن ها توانستند در بین رشته های تجربی، انسانی و ریاضی و فیزیک رتبه زیر هزار را کسب کنند و 5 دانش آموز تک رقمی در کشور عضو انجمن های اسلامی دانش آموزان بودند.

تاریخی افزود: از 120 دانش آموز رتبه زیر هزار، 80 رتبه سهم دختران انجمنی شده است و 40 رتبه زیر هزار را پسران انجمن های اسلامی از آن خود کردند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: همچنین از بین 32 استان فعال در این زمینه، خراسان رضوی با 24 رتبه زیر هزار رکورد دار دانش آموزان با رتبه زیر هزار در سال 97 شده است.

تاریخی گفت:علاوه بر رتبه های برتر کشوری، برخی از فارغ التحصیلان انجمن های اسلامی، با گذراندن دوره های تکمیلی مهارت آموزی، جذب هنرستان ها و دانشگاه های فنی و حرفه ای شدند و مابقی نیز، در حوزه های علمیه مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: دانش آموزان انجمن های اسلامی این را ثابت کرده اند که فعالیت های فرهنگی نه تنها مانع پیشرفت تحصیلی آن ها نمی شود بلکه باعث رشد علمی آنها خواهد شد و فضای رقابتی و دوستانه که بین دانش آموزان قرار دارد باعث صعود آنها به قله های علمی خواهد شد.

دبیرکل اتحادیه گفت:اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان هرساله در شهریورماه و کنگره دانش آموزی از نفرات برتر کنکور تقدیر به عمل می آورد و امسال نیز ضمن آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان، منتظر آمار بسیار خوبی از سوی دانش آموزان انجمن های اسلامی در سراسر کشور هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020411

وب گردی

وب گردی