مردم مسجد سلیمان برای  پیشگیری از خطرات پس لرزه احتمالی در خانه نمانند

 استاندار خوزستان از شهروندان مسجدسلیمانی خواست تا برای پیشگیری از خطرات پس لرزه احتمالی، امشب را در محیط های باز سپری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان امروز دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران، نسبت به احتمال وقوع پس لرزه هشدار داد و از مردم مسجد سلیمان خواست تا امشب را برای احتیاط در محیط‌های باز مانند حیاط منازل یا کمپ‌های موقت سپری کنند.

وی همچنین گفت: هلال احمر و سایر دستگاه‌ها زلزله را دست کم نگیرند و باید برای پیشگیری از تلفات جانی، اردوگاه اسکان موقت ایجاد شود.

بنابر این گزارش؛ ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز زمین لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان در استان خوزستان را به شدت تکان داد.

این زمین لرزه به طول جغرافیایی ۴۹.۵، عرض جغرافیایی: ۳۱.۹۵ و در عمق ۱۷ کیلومتری رخ داد.

این زلزله در ۱۹ کیلومتری مسجد سلیمان (خوزستان)، ۲۹ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)،۳۷ کیلومتری ایذه (خوزستان)،۱۰۴ کیلومتری اهواز و۱۳۴ کیلومتری شهرکرد حادث شده است.

شدت زمین لرزه به حدی بود که همه شهر‌های استان خوستان و حتی استان‌های همدان، چهار محال و بختیاری و لرستان هم این زمین لرزه را احساس کردند.

این در حالی است که مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار مصدومان حادثه زلزله مسجدسلیمان به فارس گفت: در این حادثه ۱۱۲ نفر مصدوم شدند که ۱۰۸ نفر از این افراد ساکن مسجدسلیمان هستند که برای درمان به بیمارستان ۲۲ بهمن انتقال یافته‌اند.

وی افزود: همچنین بر اثر این زلزله سه نفر در شهر ایذه مصدوم شدند و برای درمان به بیمارستان شهدا منتقل شدند.

خالدی تصریح کرد:‌ در شهر باغ‌ملک نیز یک نفر مصدوم شد و به بیمارستان طباطبایی انتقال یافت.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت:‌۱۰۵ نفر از مصدومین پس از طی درمان مرخص شدند و در حال حاضر هفت نفر در مراکز درمانی بستری هستند.

این در حالی است که سیدمصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از فوت یک مصدوم بر اثر سکته قلبی در این زلزله خبر داده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020461

وب گردی

وب گردی