اینجا کودکان معلول با زندگی آشتی می کنند+ عکس

100 کودک معلول از زمان آغاز‌به‌کارمرکز توانبخشی کودکان معلول در مؤسسه نیکوکاری رعد الغدیر تاکنون با به دست‌آوردن توانایی‌های لازم، زندگی اجتماعی و تحصیلی عادی خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مهندس علی سلطانزاده مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری رعد الغدیر با اشاره به زمانبر بودن و هزینه های بالای خدمات توانبخشی برای کودکان معلول گفت: باید سال‌ها زمان صرف شود تا یک کودک دارای معلویت مادرزادی یا معلولیت ناشی از سوانح و حوادث بتواند به زندگی عادی خود برگردد.

وی افزود: در مرکز توانبخشی کودکان معلول مؤسسه رعد الغدیر انواع خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی به صورت کاملا رایگان به خانواده ها ارائه می شود و همین امر سبب شده تا بسیاری از خانواده هایی که کودک معلول دارند و پیش از این به دلیل مشکلات مالی قادر به استفاده از اینگونه خدمات نبودند با مراجعه به مرکز ما در صدد ارتقای کیفیت زندگی کودکان خود باشند.

وی بابیان اینکه تعداد مراکز توانبخشی کودکان معلول که خدمات رایگان ارائه می کنند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد گفت: به غیر از مؤسسه ما، فقط یک تشکل مردم‌نهاد دیگر هم در این زمینه فعال است.

سلطانزاده در مورد دلایل راه‌اندازی مرکز توانبخشی ویژه کودکان در مؤسسه رعد الغدیر گفت: ما در سال‌های ابتدایی تأسیس این مؤسسه نیکوکاری فقط به معلولان بزرگسال خدمات توانبخشی ارائه می کردیم؛ اما در همان زمان، خانواده های بسیاری، کودکان معلول خود را به این مؤسسه می آوردند و همین مسئله سبب ایجاد دغدغه ذهنی برای بانیان این مؤسسه شد و آنها تصمیم گرفتند مرکز توانبخشی ویژه کودکان معلول را راه‌اندازی کنند.

هر سال 30هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند و به این آمار باید کودکانی را که در اثر حوادث و سوانح دچار معلولیت می شوند را هم باید اضافه کرد. این آمار نگران کننده است و به همین دلیل فعالیت های خودمان در این مرکز را با 2رویکرد درمانی و پیشگیری دنبال می کنیم

مدیر عامل مؤسسه نیکوکاری رعد الغدیر با بیان اینکه همه ساله حدود30هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند و به این آمار باید کودکانی را که در اثر حوادث و سوانح دچار معلولیت می شوند را هم باید اضافه کرد افزود: این آمار و ارقام نگران کننده است و ما به همین دلیل فعالیت های خودمان در این مرکز را با 2 رویکرد درمانی و پیشگیری دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی به خانواده ها یکی از رویکرهای پیشگیرانه ما در مؤسسه است گفت: خانواده هایی که یک فرزند معلول دارند برای به دنیا آوردن کودک بعدی نباید شتاب کنند. همچنین در ازدواج های فامیلی باید مشاوره های بیشتر و دقیق تری ارائه شود تا جلوی تولد کودکان معلول را بگیریم.

سلطانزاده با بیان اینکه این مرکز توانبخشی گاه آخرین نقطه امید خانواده هایی است که به این مرکز مراجعه می کنند اضافه کرد: ما در کنار ارائه خدمات درمانی به کودکان معلول صفر تا 14ساله، تلاش می کنیم والدین کودکان معلول را هم با مباحث توانبخشی آشنا کنیم تا آنها هم بتوانند بخشی از فرآیند درمان را در خانه ادامه دهند.

ما در کنار ارائه خدمات درمانی به کودکان معلول صفر تا 14ساله، تلاش می کنیم والدین کودکان معلول را هم با مباحث توانبخشی آشنا کنیم.

گفتنی است بانیان مؤسسه نیکوکاری رعد الغدیر در خدمت رسانی به خانواده هایی که کودکان معلول دارند هیچ محدودیتی قائل نشده‌اند و حتی خانواده هایی که مشکل مالی هم ندارند می توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020476

وب گردی

وب گردی