یکی از مسائل پیچیده امروز، آسیب‌های اجتماعی است 

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها گفت: یکی از مسائل پیچیده‌ای که امروز با آن مواجه هستیم، مسئله آسیب‌های اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره و تکلیف ما را برای اولویت‌بندی مسائل مشخص کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، جلسه تشریح و تبیین طرح ملی کمیته کنترل و کاهش طلاق در ساختمان مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه کرامت، گفت: یکی از مسائل پیچیده‌ای که امروز با آن مواجه هستیم، مسئله آسیب‌های اجتماعی است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره و تکلیف ما را برای اولویت‌بندی مسائل مشخص کرده است.

وی ادامه داد: تا کنون هفت الی هشت جلسه با حضور همه ارکان نظام و با محوریت مقام معظم رهبری تشکیل شده که تمام بحث‌های این جلسات مربوط به آسیب‌های اجتماعی بوده است. در جلسه هفتم ایشان متذکر شدند که باید مراقبت کرد این هفتمین یا هشتمین جلسه باعث نشده باشد مسئله آسیب‌های اجتماعی از حالت فوق‌العادگی خارج شود. مسئله، مسئله مهمی است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌‌ها افزود: متأثر از این تذکرات در چند سال گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی کمیته‌ای شکل گرفت به‌نام کمیته ملی کنترل و کاهش طلاق و قوانینی در آن تصویب و آموزش‌های 6 ساعته زوجین الزامی شد. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز وارد این مقوله شد؛ ولی باید اشاره کرد که نهاد از قبل در بحث آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت داشته و دارد؛ از جمله همین بحث ازدواج دانشجویی که نهاد از 20 سال پیش فعالیتش را در این زمینه شروع کرده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در حوزه اجرای این آموزش‌ها، باید به جنبه روانشناختی توجه شود تا با یک مدیریت درست همه دستگاه‌ها به کار گرفته شوند. نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز به عنوان متولی نظارت بر این فرایند در نظر گرفته شده که این موضوع باعث افتخار است. البته باید اشاره کرد که دستگاه‌های دیگر از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، قوه قضائیه، حوزه‌های علمیه و عیره نیز وارد این کمیته شده‌اند.

صالحی با بیان اینکه گروه‌های معارف باید در بحث شناسایی استاد به نهاد کمک کنند، گفت: باید از افرادی همچون استادان دانش خانواده و سطح 2 حوزه که توانایی تدریس این آموزش‌ها را دارند استفاده کنیم. همچنین باید از ظرفیت‌هایی همچون استادان متعهد در گروه‌های روانشناسی و جامعه‌شناسی استفاده کرد.

وی در پایان تأکید کرد: البته در راه انجام این کار، مشکلات غیرمترقبه نیز وجود دارد که باید با درایت کامل و با کمک هم مسائل را حل کرده و در این راستا از همکاری دستگاه‌ها در استان‌ها استفاده کنیم تا ان‌شاءالله با اهتمام و تلاش و همکاری دوستان آسیب‌های اجتماعی را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020484

وب گردی

وب گردی