شفاف‌سازی گام نخست مبارزه با فساد است

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان گفت: فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درکشور غیرشفاف است و همین موضوع عامل و ریشه بسیاری از فسادها و رانت‌خواری‌ها است.

محمد دلگشایی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه جنبش دانشجویی نباید نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت باشد، گفت: تشکل‌های دانشجویی باید مسائل جامعه را شناسایی و با مطالعه دقیق برای حل آنها از مسئولان ذی‌ربط مطالبه‌ کند.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان اضافه کرد: در سال گذشته برخی مشکلات شناسایی و با نهادهایی نظیر سازمان تعزیرات، استانداری استان اصفهان، کمیته امداد خمینی(ره) رایزنی‌هایی برای حل آنها صورت گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: به تازگی این کمیته در ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان نیز آغاز به کار کرده‌است و تشکل‌های دانشجویی ذیل این کمیته می‌توانند کارهای بنیادی در حوزه شناسایی رانت و مبارزه انجام دهند. به عنوان مثال درباره گران‌فروشی برخی مغازه‌داران از سازمان تعزیرات پیگیری‌هایی صورت گرف. همچنین برای تشکیل حلقه مشاوران جوان از استانداری اصفهان مطالباتی مطرح شد.

این فعال دانشجویی مبارزه با رانت و فساد توسط مسئولان و جریان دانشجویی را ضروری دانست و گفت: برای مبارزه با فساد و رانت‌خواری بستری از اطلاعات و داده‌ها لازم است تا با استناد بر این داده‌ها مطالبه و مبارزه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی غیرشفاف است و این موضوع عامل و ریشه بسیاری از رانت‌خواری‌ها است.

دلگشایی‌فر با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی نخستین گام مبارزه با فساد است، گفت: از سال گذشته تمرکز و توان انجمن اسلامی دانشجویان اصفهان مطالبه‌گری برای شفاف‌سازی فرایندها و عملکردها است.

مسئول انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان افزود: متاسفانه آمار فساد و رانت‌خواری بین مسئولان کشور زیاد است که جنبش دانشجویی در افشاگری و مبارزه با مفسدان نیازمند یاری و کمک سایر نهادها و رسانه‌‌ها است.

وی عدالت‌خواهی مصداقی را مانند مچ‌گیری برشمرد و ابراز کرد: قصد تاسیس پویش شفاف‌سازی امور تبلیغاتی نمایندگان مجلس برای انتخابات را داریم که جزئیات بیشتر آن در روزهای آتی رسانه‌ای خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1020519

وب گردی

وب گردی